شناسهٔ خبر: 18465390 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش 50 درصدی مصدومان حوادث چهارشنبه آخر سال

رئیس اورژانس کشور: در چند روز اخیر در کل کشور دو هزار مصدوم ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال درمان شدند که در مقایسه با پارسال حدود 50 درصد کاهش نشان می دهد.

صاحب‌خبر -
پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: تاکنون 600 مصدوم بستری در کل کشور داریم که نسبت به پارسال 60 درصد کاهش داشت.
وی ادامه داد: در شهر تهران هم تاکنون 411 نفر مصدوم سرپایی داشتیم که در مقایسه با پارسال حدود 50 درصد کاهش نشان می دهد.
کولیوند اضافه کرد: مصدومان بستری در تهران 39 نفر هستند که نسبت به پارسال 62 درصد کاهش داشت.
وی گفت: بر اساس آخرین گزارش ها علاوه بر 7 نفری که در اردبیل فوت شده اند یک نفر از مصدومان در تبریز فوت کرد و در شهر تهران هم امروز یک نفر فوت شد.
کولیوند ادامه داد: همچنین در تهران یک جوان 27 ساله بر اثر انفجار ترقه دچار آسیب شدید و دو دست و دو پای وی قطع شد و اکنون در شرایط سخت و بحرانی قرار دارد و در بخش مراقبت های ویژه بستری شده است.
رئیس اورژانس کشور گفت: در اراک نیز سه نفر و سه نفر هم در بیمارستان سوانح و سوختگی شهید مطهری تهران در بخش مراقبت های ویژه تحت مراقبت هستند.
وی با اشاره به اینکه ارومیه تنها شهری در کشور است که از نظر تعداد مصدومان ناشی از حوادث چهارشنبه آخر سال نسبت به پارسال تغییر چندانی نداشته است، افزود: تعداد مصدومان این شهر پارسال 300 نفر بود که این رقم امسال به 305 نفر شامل 221 مصدوم سرپایی و 84 مصدوم بستری رسید.
کولیوند با اشاره به اینکه کارکنان اورژانس سراسر کشور در آماده باش بوده اند، گفت: متخصصان با تجربه، استادان دانشگاه، متخصصان جراحی پلاستیک، جراحی عمومی و متخصصان چشم پزشک در اورژانس و بیمارستان ها مستقر هستند و فوریت های پزشکی نیز در آماده باش کامل بودند و از نظر امکانات پزشکی کمبودی نداریم.
وی با بیان اینکه باید قبل از وقوع حوادث از آن پیشگیری کنیم، از مردم خواست مراعات کنند تا حوادث این چنینی تکرار نشود.

نظر شما