شناسهٔ خبر: 1838815 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

با حضور معاونين وزير راه و شهرسازي؛

سمينار ملي سيماي مطلوب شهري فردا در گرگان برگزار مي شود

خبرگزاری شبستان: سمينار ملي «سيماي مطلوب شهري، هويت ديروز، نياز امروز، حقوق فرداي شهروندان» فردا (30 مهر) با حضور معاونين وزير راه و شهرسازي، مديران شهرسازي و معماري سراسر كشور و مسئولان ارشد گلستان در تالار فخرالدين اسعد گرگاني برگزار مي شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از گرگان و به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي گلستان، عيسي مهري، دبير اين سمينار گفت: هدف كلي از برگزاري اين سمينار، بررسي رويكردهاي نوين در ارتقاي سيما و منظر شهرها و شناساندن اهميت موضوع به شهرداري ها و سازمان نظام مهندسي به عنوان دستگاه هاي متولي امر ساخت و ساز در استان و همچنين جامعه دانشگاهي با عنايت به تعليم رشته معماري و پرورش معماران در دانشگاه ها است.

 

وی افزود: بررسي چالش ها و مشكلات موجود در سيما و مناظر شهري و ارائه راهكار براي حل آنها، حفظ بافت تاريخي هويت بخش وتوجه وي‍ژه به سيما و منظر در بافت هاي تاريخي شهرهاي استان، بررسي تاثيرات اقليمي بر شكل گيري سيما و منظر شهرها و بررسي عملكرد و برنامه هاي آتي نظام مهندسي استان از اهداف ديگر برگزاري اين سمينار است.

 

مهری همچنين از بررسي عملكرد و برنامه هاي آتي شهرداري ها بخصوص شهرداري گرگان به عنوان مركز استان و اهميت و ضرورت توجه به نماي ساختمان ها و جنبه هاي زيبا شناسي آن به عنوان بخشي ديگر از اهداف اين سمينار ياد كرد.

 

مدير شهرسازي و معماري اداره كل راه و شهرسازي گلستان اظهارداشت: سخنرانان اين سمينار، دكتر حناچي، معاون وزير و دبير شوراي عالي شهرسازي ومعماري، دكتر ايزدي، معاون محترم وزير راه و شهرسازي و رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت مادر تخصصي عمران و بهسازي شهري ايران و مسوولان ارشد استان هستند.

 

وي جامعه مخاطب اين سمينار را، دفتر فني استانداري، سازمان ميراث فرهنگي، سازمان نظام مهندسي، مهندسان معمار داراي پروانه اشتغال، اساتيد دانشگاه و تمامی شهرداري هاي استان اعلام كرد.

 

پایان پیام/

نظر شما