شناسهٔ خبر: 1833334 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی انجام می‎شود

برگزاری سمینار ملی سیمای مطلوب شهری در گرگان

دبیر سمینار ملی سیمای مطلوب شهری گفت: با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی، سمینار ملی سیمای مطلوب شهری در گرگان برگزار می‎شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی استان گلستان، عیسی مهری اظهار کرد: این سمینار با عنوان سمینار ملی «سیمای مطلوب شهری، هویت دیروز، نیاز امروز، حقوق فردای شهروندان» با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی، مدیران شهرسازی و معماری سراسر کشور و مسئولان ارشد گلستان روز چهارشنبه 30 مهرماه جاری در گرگان برگزار می‎شود.

وی افزود: هدف کلی از برگزاری این سمینار، بررسی رویکردهای نوین در ارتقای سیما و منظر شهرها و شناساندن اهمیت موضوع به  شهرداری‎ها و سازمان نظام مهندسی به عنوان دستگاه‎های متولی امر ساخت و ساز در استان و همچنین جامعه دانشگاهی با عنایت به تعلیم رشته معماری و پرورش معماران در دانشگاه‎ها است.

دبیر سمینار ملی سیمای مطلوب شهری تصریح کرد: بررسی چالش‎ها و مشکلات موجود در سیما و مناظر شهری و ارائه راهکار برای حل آنها، حفظ بافت تاریخی هویت بخش و توجه وی‍ژه به سیما و منظر در بافت‎های تاریخی شهرهای استان، بررسی تاثیرات اقلیمی بر شکل‎گیری سیما و منظر شهرها و بررسی عملکرد و برنامه‎های آتی نظام مهندسی استان از اهداف دیگر برگزاری این سمینار است.

وی همچنین از بررسی عملکرد و برنامه‎های آتی شهرداری‎ها بخصوص شهرداری گرگان به عنوان مرکز استان و اهمیت و ضرورت توجه به نمای ساختمان‎ها و جنبه های زیبا شناسی آن به عنوان بخشی دیگر از اهداف این سمینار یاد کرد.

مدیر شهرسازی و معماری اداره‌کل راه و شهرسازی گلستان اظهار داشت: سخنرانان این سمینار، دکتر حناچی (معاون وزیر و دبیر شورای عالی شهرسازی و معماری)، دکتر ایزدی (معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس هیئت‌مدیره و مدیر عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران ) و مسئولان ارشد استان خواهند بود.

این مسئول در پایان جامعه مخاطب این سمینار را، دفتر فنی استانداری، اداره‌کل میراث فرهنگی، سازمان نظام مهندسی، مهندسان معمار دارای پروانه اشتغال، اساتید دانشگاه و تمام شهرداری‎های استان اعلام کرد.

انتهای پیام/2307/ذ/ژ1001

نظر شما