شناسهٔ خبر: 18347427 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

اخبار پلیس/

کشف بیش از ۱۳۰ هزار عدد ماده محترقه در کنگاور

کرمانشاه- فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از کشف ۱۳۰ هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان کنگاور خبر داد وگفت: پدری ۵۵ ساله و پسر ۲۵ ساله اش در این زمینه دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار منوچهر امان اللهی گفت:عوامل پلیس امنیت عمومی شهرستان کنگاور پس از دریافت گزارشات مردمی مبنی بر دپوی موادمحترقه خطرناک در انبار یک منزل مسکونی، با توجه به اهمیت موضوع جهت بررسی وارد عمل شدند.

وی افزود: با اقدامات اطلاعاتی و رصد منزل موردنظر، صحت خبر تأیید و با حکم مقام قضائی محل دپوی موادمحترقه مورد بازرسی قرار گرفت و در جریان آن پدری ۵۵ ساله و پسر ۲۵ ساله اش دستگیر و به مراجع قضائی معرفی شدند.

مقام ارشد انتظامی استان با اشاره به کشف ۱۳۰ هزار و ۵۰۰ عدد موادمحترقه از انبار این منزل مسکونی، گفت: با هدف پیشگیری از وقوع حوادث دلخراش چهارشنبه پایانی سال، طرح های تشدید مبارزه با قاچاقچیان مواد محترقه با محوریت برخورد با تهیه و توزیع کنندگان مواد اتش زا در حال اجرا است.

سردار امان اللهی یادآور شد: آمار کشفیات موادمحترقه طی یک ماه گذشته رشد بسیار چشمگیری نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و این مسئله بیانگر افزایش تقاضا برای خرید مواد آتش زا است، لذا شهروندان می بایست بیش از سال های گذشته مراقب فرزندان خود باشند تا شاهد وقوع اتفاقات ناگوار در شب چهارشنبه سوری نباشیم.

تقدیر رئیس فدراسیون کشتی از فرمانده انتظامی استان کرمانشاه

رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی از فرمانده انتظامی استان به سبب برقراری نظم و امنیت شایسته در جریان مسابقات جام جهانی کشتی تقدیر کرد.

رسول خادم با اهدای لوحی به سردار "منوچهر امان اللهی" از برقراری نظم و امنیت شایسته در جریان مسابقات جام جهانی کشتی که ۲۸ و ۲۹ ام بهمن ماه به میزبانی استان کرمانشاه برگزار شد، تقدیر کرد.

در متن این لوح آمده است:

«حرکت ماندگار بزرگمردانی چون شما، در حمایت بی دریغ از فرزندان برومند این خاک جاوید، جایگاهی بسی رفیع در ذهن و قلب این مردم پاک آئین دارد.

ضمن پاسداشت همت بی همتایتان و آرزوی سربلندی و موفقیت برای جانبعالی، بدینوسیله از شما بردار گرانقدر جهت برگزاری "چهل و پنجمین دوره رقابت های جام جهانی کشتی آزاد" که در روزهای ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه در سالن امام خمینی(ره) شهر کرمانشاه برگزار شد، قدردانی می نماید».

کشف ۴۳۶ مورد سرقت در اسلام آباد غرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب از کشف ۴۳۶ مورد انواع سرقت و کاهش ۲۲ درصدی وقوع آن طی ۱۱ ماه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: پلیس شهرستان با کشف ۴۳۶ مورد انواع سرقت و کاهش ۲۲ درصدی وقوع آن در ۱۱ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رضایت شهروندان را کسب کند.

وی افزود: پلیس شهرستان ۲۱۳ نفر سارق را در ارتباط با این سرقت ها دستگیر و پس از اثبات جرم به مراجع قضائی معرفی کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در خصوص سایر جرایم ۵۱ درصد کاهش وقوع داشته است، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان و مسئولان با نیروی انتظامی عامل اساسی در

گم شدن یک تکه کاغذ به سرقت اینترنتی منجر شد

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت: فردی که از طریق اینترنت اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شخصی دیگر و فروش کارت شارژ تلفن همراه کردده بود، توسط پلیس فتا استان شناسایی و دستگیر شد.

سرهنگ "علی کریمی" عنوان کرد: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز مبلغ هشت میلیون ریال به صورت اینترنتی از حساب وی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس فتا قرار گرفت.

 وی افزود: در بررسی اولیه مشخص شد فرد یا افرادی با در اختیار داشتن اطلاعات عابر بانک شاکی، از طریق اینترنت از حساب بانکی وی برداشت و اقدام به خرید گسترده شارژ تلفن همراه کرده اند.

این مقام انتظامی در ادامه گفت: با بررسی کارت شارژ های فروخته شده و همچنین با بکارگیری روش های فنی و شگردهای خاص پلیسی، فرد کلاهبردار شناسایی و با هماهنگی مقام قضائی دستگیر شد.

سرهنگ کریمی تصریح کرد: متهم در بازجویی های به عمل آمده اعتراف کرد که مدتی قبل برگه کاغذی پیدا کرده که تمام اطلاعات کارت بانکی شاکی بر روی آن درج شده بود و با سوءاستفاده از اطلاعات به دست آمده اقدام به خرید شارژ و فروش آن به تعدادی از دوستان و آشنایان کرده است.

وی با اشاره به اینکه متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی تحویل مقامات قضائی شد، به عموم شهروندان توصیه کرد: اطلاعات حساس و مهم خود را در کنار هم قرار ندهند و با حفاظت از آن امکان سوء استفاده افراد مجرم را سلب کنند، همچنین در صورت مواجه و یا مشاهده موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما اطلاع دهند.

کشف ۴۰ مورد سرقت در شهرستان کرمانشاه

فرمانده انتظامی شهرستان کرمانشاه از اجرای طرح پیشگیری از سرقت و پاکسازی نقاط آلوده خبر داد و گفت: در اجرای این طرح ۴۰ مورد سرقت کشف شده است.

سرهنگ "رضا شیرزادی" در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس بیان کرد: هدف از اجرای طرح پیشگیری از سرقت، بالا بردن احساس امنیت و آرامش در سطح  شهرستان و جلب رضایت عمومی شهروندان است که پلیس این شهرستان توانست طی ۴۸ ساعت گذشته در راستای اجرای این طرح سه سارق حرفه ای را دستگیر کند.

وی افزود: در ایام پایانی سال، شهرستان کرمانشاه به عنوان مرکز فعالیت های اقتصادی استان با حجم زیادی از شهروندان که برای خرید به این شهرستان مراجعه می کنند روبه رو می شود که به جهت ایجاد محیطی امن برای شهروندان و کسبه، انتظامی این شهرستان پس از تجزیه و تحلیل مکان و زمان جرایم رخ داده، شناسایی محل های جرم خیز و پر تردد با اتخاذ تدابیر لازم و تغییر تاکتیک از جمله افزایش گشت های ویژه موتوری، بکار گیری اکیپ های کار آزموده از یگان امداد و فوریت های پلیسی ۱۱۰ و گشت های نامحسوس با تمام توان طرح تشدید پیشگیری از سرقت را طی ۴۸ ساعت گذشته به اجرا در آورد.

 این مقام انتظامی ادامه داد: در راستای اجرای این طرح، پلیس شهرستان موفق به دستگیری ۱۹ نفر سارق شد که در بازجویی های اولیه ۴۰ مورد انواع سرقت، شامل ۱۳ مورد کشف خودرو، ۱۱ مورد سرقت قطعات و محتویات داخل خودرو، ۹ مورد اماکن خصوصی، دو مورد سرقت کابل برق و دو مورد سایر سرقت ها کشف شده است.

سرهنگ شیرزادی عنوان کرد: در راستای اجرای این طرح کلانتری ۲۰ حافظیه با گشت هدفمند و تمرکز بر توانایی کارکنان مجرب  خود موفق شد یکی از سارقان حرفه ای خودرو و قطعات خودرو را با کمک دوربین های مداربسته و پوشش اطلاعاتی وسیع دستگیر که متهم در بازجویی های مقدماتی پلیس به ۱۰ مورد سرقت قطعات خودرو اعتراف کرد، همچنین کلانتری ۱۷ بعثت دو نفر سارق حرفه ای را حین سرقت دستگیر کرده است.

وی در پایان با اشاره به رضایتمندی شهروندان از اجرای این طرح‌ها، از همکاری صمیمانه مردم تشکر کرد و گفت: طرح مبارزه با سرقت به طور متناوب با تغییر تاکتیک و برنامه ریزی دقیق برای برقراری امنیت پایدار در سطح شهرستان کرمانشاه ادامه خواهد یافت.

کشف بیش از ۸۰۰۰ عدد مواد محترقه در اسلام آبادغرب

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب از کشف هشت هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیر استاندارد در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" با اعلام این خبر گفت: در راستای اجرای طرح نظارت بر اماکن و جلوگیری از فروش و توزیع مواد محترقه و نیز دریافت خبری مبنی بر فروش مواد محترقه در یکی از اماکن صنفی، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران پلیس امنیت عمومی شهرستان  قرار گرفت.

وی افزود: مأموران در بازرسی از این واحد صنفی هشت هزار و ۵۰۰ عدد انواع مواد محترقه غیر استاندارد کشف کردند.

سرهنگ سرتیپ نیا تصریح کرد: در این زمینه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آبادغرب با تأکید بر اهمیت آگاه‌سازی نوجوانان نسبت به خطرات استفاده از مواد محترقه به والدین توصیه کرد: در ایام پایانی سال بر رفتار فرزندان خود نظارت بیشتری داشته باشند و در صورت اطلاع از اماکن توزیع مواد محترقه مراتب را از طریق مرکز فوریت‌های پلیس ۱۱۰ گزارش کنند.

کشف ۴۳۶ مورد سرقت در اسلام آباد غرب

 فرمانده انتظامی شهرستان اسلام آباد غرب هم چنین از کشف ۴۳۶ مورد انواع سرقت و کاهش ۲۲ درصدی وقوع آن طی ۱۱ ماه سال ۹۵ نسبت به مدت مشابه سال قبل در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ "بهروز سرتیپ نیا" گفت: پلیس شهرستان با کشف ۴۳۶ مورد انواع سرقت و کاهش ۲۲ درصدی وقوع آن در ۱۱ ماه نخست سال نسبت به مدت مشابه سال قبل، رضایت شهروندان را کسب کند.

وی افزود: پلیس شهرستان ۲۱۳ نفر سارق را در ارتباط با این سرقت ها دستگیر و پس از اثبات جرم به مراجع قضائی معرفی کند.

این مقام انتظامی با اشاره به اینکه در خصوص سایر جرایم ۵۱ درصد کاهش وقوع داشته است، خاطرنشان کرد: مشارکت شهروندان و مسئولان با نیروی انتظامی عامل اساسی در پیشگیری از وقوع جرم به خصوص سرقت به شمار می رود.

نظر شما