شناسهٔ خبر: 18306382 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تنش روابط مالزی و کره شمالی به ورزش رسید/ بازی فوتبال در پیونگ یانگ ممنوع

کوالالامپور- ایرنا - دولت مالزی بازی تیم ملی فوتبال این کشور برابر کره شمالی در پیونگ یانگ را به دلایل امنیتی ممنوع کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، دولت مالزی روز دوشنبه در پی تنش در روابطش با پیونگ یانگ و اخراج سفیر کره شمالی، اعلام کرد تیم ملی فوتبال مالزی به دلایل امنیتی مقابل تیم این کشور شرق آسیا در پیونگ یانگ قرار نمی گیرد.
تیم ملی فوتبال مالزی از گروه دوم رقابت های مقدماتی جام ملت های آسیا قرار است 28 مارس (8 فروردین 96) در ورزشگاه پیونگ یانگ مقابل تیم کره شمالی قرار گیرد. دیگر تیم های این گروه هنگ کنگ و لبنان هستند.
فدراسیون فوتبال مالزی در بیانیه ای اعلام کرد 'خیری جمال الدین' وزیر ورزش و جوانان، این فدراسیون را در جریان تصمیم کابینه در خصوص عدم موافقت با بازی در پیونگ یاگ قرار داده است.
'عنیفه امان' وزیر امور خارجه مالزی روز پنجشنبه گفته بود نامه ای در مورد امنیت محل برگزاری بازی دریافت کرده است.
فدراسیون فوتبال مالزی اعلام کرد با این حال، تصمیم دولت برای اخراج 'کانگ چول' سفیر کره شمالی از مالزی در شنبه گذشته، محل بازی را برای مالزی ناامن کرده است.
این فدراسیون مالزی از کنفدراسیون فوتبال آسیا خواسته است بازی در یک زمین بی طرف برگزار شود.
تنش در مناسبات دو کشور از آنجا کلید خورد که کره شمالی کالبد شکافی جسد 'کیم جونگ نام' برادر ناتنی رهبر کشورش را که در فرودگاه کوالالامپور ترور شد بر نتابید و مالزی سفیر کره شمالی را به دنبال اظهاراتی که نشان می داد این کشور جنوب شرق آسیا را متهم به همدستی با کره جنوبی می کند، به وزارت خارجه احضار کرد.
سفیر کره شمالی در کوالالامپور پیش از این تحقیقات مالزی را با این عنوان که مملو از 'نقاط خالی و نتاقض' است محکوم کرده و مقامات مالزی را به تبانی با دشمنان پیونگ یانگ متهم کرده بود.
سفیر کره شمالی در کوالالامپور که 'عنصر نامطلوب' خوانده شده است باید امروز کوالالامپور را ترک کند.
آساق**1611**انتشاردهنده: رضاپیمان یغمایی

نظر شما