شناسهٔ خبر: 1830319 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات گشایش یافت

بوسان کره جنوبی - ایرنا - کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات 2014امروز ( دوشنبه )با حضور رییس جمهوری کره جنوبی و وزرای ارتباطات بیش از 52 کشور در شهر بوسان فعالیت خود را آغاز کرد .

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اعزامی ایرنا به بوسان کره جنوبی ، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران به همراه حسین ملک مدیر کل امور بین الملل وزارت ارتباطات و دکتر شرافت مشاور وزیر ارتباطات ایران نیز در مراسم گشایش کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات ( آی تی یو ) حضور داشتند.

همچنین دراین مراسم پارک گوئن هی رییس جمهوری کره جنوبی ، حمدون توره دبیر کل آی تی یو ،یانگ هی چویی وزیر علوم ، فناوری اطلاعات و ارتباطات کره جنوبی و هور نام سیک شهردار بوسان حضور داشتند.

ریییس جمهوری کره جنوبی در این مراسم ضمن خوشامدگویی به وزرای شرکت کننده در کنفرانس سران مختار آی تی یو گفت که امروزه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( آی سی تی ) به همراه اینترنت و موبایل در سیاست ، فرهنگ و اقتصاد تاثیر گذار است و موجب پیشرفت کشورها می شود ولی این توسعه چالش های جدیدی را ایجاد کرده است .

وی یاداور شد که فناوری (تکنولوژی )چالش های جدیدی را برای دولت ها ایجاد کرده است و به ویژه در محیط زیست تاثیر گذاشته است ولی باید نتایج حاصل از کاربردهای های تک و آی سی تی را در زمینه های مختلف زندگی بشر ببینیم .

خانم پارک گئون هی افزود : فناوری اطلاعات و مخابرات می تواند به احیای حقوق انسان ها کمک کند و ما را به هدف جهانی نزدیک تر کند .

به گفته وی برپایی کنفرانس سران مختار آی تی یو و حضور وزرای کشورهای عضو در این کنفرانس موجب می شود که همکاری های جهانی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات ( آی سی تی ) افزایش یابد .

رییس جمهوری کره جنوبی گفت که این کشور در مسیر رشد و توسعه به اقتصاد خلاق اقتصادی که در آن اشتغالزایی وجود داشته باشد و از خلاقیت نیروی انسانی بهره برده شود ، توجه دارد .

رییس جمهوری کره جنوبی گفت که این کشور آمادگی دارد که تجارب خودرا در زمینه آی سی تی در اختیار دیگر کشورها قرار دهد و به آنها در این زمینه کمک کند زیرا همه باید از امکانات آی سی تی برخوردارباشند .

در این مراسم همچنین حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات با قرائت پیام بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد توجه دولت ها به دیجیتالی شدن دنیا را خواستار شد .

وی افزود که فناوری اطلاعات و ارتباطات امکان زندگی بهتر را برای انسان ها فراهم می کند و آی سی تی موجب پبشرفت کشورها می شود .

وی همچنین در نشست خبری پس از مراسم گشایش کنفرانس سران مختار آی تی یو در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت که در این کنفرانس و در طی روزهای آینده انتخابات دبیر کل ، معاون و اغضای شورای آی تی یو را در پیش رو داریم و ماموریت من در این کنفرانس به پایان می رسد .

وی در مورد آرزوی خود برای جهان گفت : ما باید آرزوهای خود را تقسیم کنیم وآرزوی یک فرد کافی نیست . آرزوی من این است که آی سی تی یکی از اهداف جهانی شود و به عنوان راهکاری برای توسعه کشورها از آن استفاده شود .زیرا آی سی تی یک راه حل برای رفع مشکلات جهانی است .

توره همچنین ابراز امیدواری کرد که بیماری ابولا در جهان مهار شود .

وی در مورد آینده اینترنت درجهان گفت : دسترسی به اینترنت ، شبکه ها و نظام های اطلاع رسانی برای جهان مفید هستند بنابراین ما باید پل های بیشتری را برای ارتباط بسازیم به عنوان مثال امروز تلفن همراه کلید دسترسی هر فرد است بنابراین باید فرصت ارتباط بیشتر را برای افراد فراهم کرد .

در این نشست خبری شهردار بوسان ، وزیر علوم کره جنوبی و یکی از دست اندرکاران شورای آی تی یو حضور داشتند .

همچنین وزرای ارتباطات وفناوری اطلاعات بیش از 52 کشور جهان روز یکشنبه در آستانه برپایی کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات ( آی تی یو ) در بوسان گرد هم آمدند . محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان نیز در این گردهمایی حضور داشت .

دراین گردهمایی وزرای ارتباطات کشورهای مختلف از جمله کره جنوبی ، لهستان ، ژاپن ، جامانیکا ، هند ، مالزی ، اندونزی ، عمان و دیگر کشورها حضور داشتند .

در ابتدای این گردهمایی حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات سخنانی را در مورد اهمیت جایگاه ای تی یو بیان کرد.

در کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات 2014 سیاست ها و فعالیت های اتحادیه بین المللی مخابرات( ITU ) برای چهار سال اتخاذ می شود و مدیران ارشد این اتحادیه شامل دبیرکل ، معاون دبیرکل ، روسای ادارات سه گانه ، اعضای شورای ITU ، و هیات قوانین و مقررات راه دور (RRB) انتخاب می شوند.

حسین ملک مدیرکل امور بین الملل و مطالعات راهبردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه برپایی گردهمایی وزرای شرکت کننده در کنفرانس ای تی یو به خبرنگار ایرنا گفت : در کنفرانس 2014 وزارت ارتباطات با هدف حضور موثر در مجامع بین المللی و کسب جایگاه های بین المللی و صحنه گردانی قصد دارد در شورای ITU و هیات مقررات رادیویی نامزد شود .

به گفته وی شورای ITU نهاد اداره کننده اتحادیه بین المللی مخابرات در فاصله بین برگزاری کنفرانس های سران مختار است .

در تیرماه امسال حمدون توره دبیر کل اتحادیه بین المللی مخابرات به دعوت محمود واعظی وزیرارتباطات و فناوری اطلاعات به ایران سفر کرد .

وی در این سفر از نزدیک با توانمندی های ایران در زمینه های مختلف ارتباطات و فناوری اطلاعات آشنا شد و همچنین مسئولان وزارت ارتباطات در مورد انتخابات آینده ITU با وی گفت وگو کردند .

کنفرانس سران مختار اتحادیه بین المللی مخابرات روز جمعه 16 آبان ماه به کار خود پایان می دهد.

اقتصام **1581

نظر شما