شناسهٔ خبر: 67574939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

محصول جدید ایران خودرو در یک قدمی بازار/ ایمن‌ترین خودروی ایرانی را بشناسید+ فیلم محصول جدید ایران خودرو در یک قدمی بازار/ ایمن‌ترین خودروی ایرانی را بشناسید+ فیلم

به گزارش اقتصادنیوز، «ری را» محصول جدید ایران خودرویی ها نیمه دوم سال 1403 روانه بازار می شود. آبی های جاده مخصوص با عرضه ری را چراغ تولید خودروهای کراس اوور را در میان شرکت های خودروساز داخلی روشن می کنند و ری را بدل به اولین خودروی کراس اووری می شود که در خطوط تولید خودروسازان ایرانی تولید و در

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز، «ری را» محصول جدید ایران خودرویی ها نیمه دوم سال 1403 روانه بازار می شود. آبی های جاده مخصوص با عرضه ری را چراغ تولید خودروهای کراس اوور را در میان شرکت های خودروساز داخلی روشن می کنند و ری را بدل به اولین خودروی کراس اووری می شود که در خطوط تولید خودروسازان ایرانی تولید و در دسترس مشتریان قرار می گیرد. 

آن طور که مدیران آبی های جاده مخصوص خبر می دهند؛ عرضه ری را از نیمه دوم امسال استارت خواهد خورد. براساس برنامه ریزی های صورت گرفته قرار است تا پایان 1403 حدود 10 هزار دستگاه از این خودرو در خطوط تولید ایران خودرویی ها تکمیل شود. مدیران تولید خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص اعلام کردند این خودروی کراس اوور،‌ مدال ایمن ترین خودروی ایرانی را به سینه دارد.

ری را اولین خودرویی خواهد بود که با 6 ایربگ روانه بازار می شود. البته این اتفاق در فاز اول تولید نخواهد افتاد اما بعد از نهایی شدن تیراژ تولید در فاز اول که پیش بینی می شود 10 هزار دستگاه باشد؛ آبی های جاده مخصوص به سراغ تولید این خودرو با 6 ایربگ می روند. خط تولید در نظر گرفته شده برای «ری‌را» امکان تولید ساعتی ۲۰ دستگاه خودرو را دارد و سالانه نیز می تواند حدود ۱۱۰ هزار دستگاه تولید کند.

ایران خودرو برای تولید «ری را» سرمایه گذاری حدود هزار و 500 میلیارد تومان (1.5 همت) و همچنین 465 میلیون دلاری داشته تا بتواند اولین کراس اوور ایرانی را به بازار عرضه کند. این خودرو بعد از تارا دومین محصولی است که ایران خودرویی ها روی پلتفرم های جدید خود تولید و روانه بازار می کنند. تارا اولین محصول آبی های حاده مخصوص روی پلتفرم جدید بود.

خودروساز ساکن کیلومتر 14 جاده مخصوص قصد دارد توسعه سبد محصولاتی خود را از مسیر تولید خودروهای خود روی پلتفرم IKP1 و IKP2 به سرانجام برساند. بنابراین در چند سال پیش رو شاهد تولید محصولات جدید ایران خودرویی‌ها روی این دو پلتفرم خواهیم بود. 

خط رنگ «ری را» به گونه ای طراحی شده که امکان تولید دو رنگ را نیز به آبی های جاده مخصوص بدهد و قرار است این محصول با رنگ های ترکیبی برای سقف و بدنه عرضه شود. آن طور که ایران خودرویی ها اعلام کردند قرار است ری را را به صورت برقی نیز روانه بازار کنند. ری را برقی در کنار تارا هیبریدی براساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سال آینده به سبد محصولاتی این خودروساز اضافه خواهند شد تا سبد محصولاتی ایران خودرویی ها متنوع تر شود.

مراحل شماره گذاری ری را نیز در فاز پایانی قرار دارد اما همچنان چالش اصلی ایران خودرویی ها قیمت گذاری ری راست.

هنوز مجوز قیمتی اولین محصول کراس اوور صادر نشده و این مساله در کلینیک های قیمت گذاری که از سوی ایران خودرو و وزارت صمت برگزار می شود در دست بررسی است. اما به نظر می رسد در کنار مدل ایمن ترین خودروی بازار ری را مدال گران ترین محصول خودروسازان داخلی را نیز به دست بیاورد.

همچنین بخوانید
  • قیمت جدید تارا و دنا اعلام شد
  • دنا وارد مسیر خطرناکی شد/ قیمت خودروی محبوب میلیاردی ماند؟
  • بازار خودرو در خواب عمیق/ بی‌اعتنایی قیمت خودرو به ریزش دلار + جدول قیمت خودرو
  • دوپینگ این خودرو برای کاهش قیمت/ بازار ایران خودرو تکان خورد

منبع: eghtesadnews-658402

نظر شما