شناسهٔ خبر: 18202498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه هدف‌واقتصاد | لینک خبر

معاون اول رييس‌جمهور:بدون رقابت نمي‌توان کالايي با کيفيت برتر توليد کرد

صاحب‌خبر -

معاون اول رييس‌جمهور گفت: واحدهاي توليدي و بنگاه‌هاي اقتصادي نبايد فقط به ماشين آلات و تجهيزات خود فکر کنند زيرا دارايي‌هاي فيزيکي زماني اهميت دارد که يک سرمايه اجتماعي آن را حمايت کند.

به گزارش ايلنا، اسحاق جهانگيري در شانزدهمين همايش روز ملي حمايت از حقوق مصرف کنندگان که در مرکز همايش‌هاي بين‌المللي صدا و سيما برگزار شد، ‌اظهار اميدواري کرد معرفي الگوهاي موفق و واحدهاي توليدکننده برتر بتواند مسير توسعه و پيشرفت را هموار سازد.

معاون اول رييس‌جمهور با بيان اينکه علت موفقيت همه بنگاه‌هاي اقتصادي و واحدهاي توليدي موفق دنيا که محصولات آنها تبديل به برند جهاني شده است اين است که به موضوع مشتري بعنوان مهمترين رمز موفقيت توجه کرده اند و مشتري مداري براي آنها تبديل به اصلي ترين موضوع شده است.

او اضافه کرد: يک بنگاه اقتصادي و يک واحد توليدي بدون توجه به موضوع مشتري مداري، نمي تواند به برند خود اعتبار بخشد و بنگاه هاي موفق در زمان هاي طولاني کار و تلاش مي کنند و براي بهبود کيفيت و قيمت کالاي خود زحمت مي کشند و به دليل آنکه مشتري به کالاي آنها نياز دارد، از بهبود کيفيت غفلت نمي کنند چرا که اعتماد مشتري به کالا و خدمات، مهمترين سرمايه يک بنگاه اقتصادي است.

جهانگيري با تاکيد بر اهميت اعتماد مردم و سرمايه هاي اجتماعي، افزود: اگر مردم به نظام اعتماد داشته باشند اهميت اين موضوع از ده ها چاه نفت بالاتر است و نظام با اتکا به اعتماد ملت مي تواند کارهاي بزرگ انجام دهد. اعتماد و سرمايه اجتماعي در همه سطوح ارزشمند است و براي يک بنگاه اقتصادي نيز اعتماد مردم ارزش فراواني دارد.

معاون اول رييس‌جمهور گفت: واحدهاي توليدي و بنگاه هاي اقتصادي نبايد فقط به ماشين آلات و تجهيزات خود فکر کنند زيرا دارايي‌هاي فيزيکي زماني اهميت دارد که يک سرمايه اجتماعي آن را حمايت کند.

او با بيان اينکه براي توليد محصولاتي که بتواند اعتماد مشتري را جلب کند، رقابت حرف اول و آخر را مي زند، خاطر نشان کرد: کشورهايي که در واحدهاي توليدي آنها رقابت وجود ندارد، نمي توانند کالاهايي توليد کنند که از نظر قيمت و کيفيت برتر باشند.

جهانگيري با تاکيد بر اينکه بايد ساز و کار رقابت در بنگاه هاي اقتصادي و واحدهاي توليدي فراهم شود، اظهار داشت: البته در کنار رقابت بايد نظارت هم وجود داشته باشد و از همه اينها مهمتر اين است که مصرف کنندگان بايد از حقوق خود آگاهي داشته باشند.

معاون اول رييس جمهور ادامه داد: متاسفانه هنوز در کشور ما اين موضوع نهادينه نشده است که مصرف کننده پيش از اقدام براي خريد، کالاي مورد نظر را شناسايي و در مورد کيفيت آن آگاهي پيدا کند و بعضاً مصرف کنندگان ممکن است پس از مراجعه به فروشگاه ها هر نوع کالايي را انتخاب کنند و اين در حالي است که خريد يک برند در واقع به توليد کننده آن علامت مثبت مي دهد که براي کالا و محصولات او تقاضا بيشتر شده و بايد توليدات خود را افزايش دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما