شناسهٔ خبر: 68357047 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

آینده پژوهی نیاز اصلی کابینه وفاق ملی

در پی رخداد‌های مرتبط با حادثه شهادت رئیس جمهور فقید یک بخش عملیاتی نشده قانون اساسی محقق شد و نشان داد که جمهوری اسلامی به یک بلوغ سیاسی رسیده است و می‌تواند ظرف ۵۰ روز رئیس جمهور تعیین کند و ساختار سیاسی ایران آنقدر سازمان یافته است که خللی در امور مدیریت رومزه کشور رخ نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

این تجربه بزرگ با روی کار آمدن دولتی که ادعای وفاق ملی داشته و دارد بگونه‌ای رقم خورده که امروز همه نگاه به سمت رئیس جمهور و هیات دولت است تا قوه مجریه بتواند در عمل موضوع وفاق ملی را محقق کند.


مجلس شورای اسلامی بالاترین سطح ممکن از همکاری با دولت را نشان داد. این اعتماد مجلس البته ریشه در چینشی دارد که به مجلس معرفی شد و ریشه دیگر آن در وضعیت کشور و افق پیش رو است و شرایط ویژه سبب شد تا امروز در یکی از مراحل نادر پس از انقلاب تمام کابینه رای بیاورد، اما چینش‌های رئیس جمهور از اکنون به بعد و سازماندهی وزارتخانه از امروز به بعد در عمل ثابت خواهد کرد که آیا وفاق ملی به نفع مردم بگونه‌ای که سفره‌های آن‌ها را تحت تاثیر خود قرار دهد رخ خواهد داد یا اینکه در عمل همه جریان‌های صرفا سیاسی احساس رضایت خواهند کرد.


ما در روز‌های آینده بیصبرانه به دنبال آن هستیم که آقای رئیس جمهور در قالب آینده پژوهی ایران، چالش پژوهی را در سرلوحه آینده خود قرار دهد. بدان معنا که فهرستی از مطالبات مردم را در نظر بگیرد. 


مطالبات کارگران، نیاز‌های امروز پرستاران کشور، انتظارات فرهنگیان، خواسته‌های کشاورزان و روستائیان، مطالبات بازنشستگان، خواسته تولیدکنندگان کشور در عرصه‌های مختلف، نیاز‌های دانشگاهیان و مجموعه‌های دانش بنیان، عرصه محیط زیست، موضوع کم آّبی، توجه به مطالبات اصناف خرد، کمبود‌های مربوط به حمل و نقل، مصرف برق و ناترازی‌های انرژی و ده‌ها مورد از چالش‌هایی در حوزه‌های نیاز‌های فرهنگی و اجتماعی که همین امروز نقد هستند و برخی از آن‌ها نسیه‌ای محسوب می‌شوند که به سرعت مطالبه نقد دارند باید در کانون توجه آقای رئیس جمهور، وزیران و معاونان آن‌ها و سازمان‌های کشور قرار گیرد. 


بر این باورم که اگر هیات دولت و شخص رئیس جمهور اگر به چالش‌هایی که پیش روی آن‌ها است توجه کنند و با عزم راسخ در پی حل مشکلات مردم باشند حتما در شعار وفاق ملی خود موفق خواهند شد و کارنامه‌ای مثبت را ارائه خواهند کرد. در غیر این صورت صرفا اتکای به شعار وفاق ملی نمی‌تواند در سفره تولید، فرهنگ و سیاست و اقتصاد آورده‌ای داشته باشد.


ما بیصبرانه و بردبارانه و در عین حال امیدوارانه منتظریم که رئیس جمهور در شعار‌ها و وعده‌های خود موفق باشد و مجلس هم در تحقق برنامه‌های آقای پزشکیان چنانچه که در جریان رای اعتماد نشان داد آماده همکاری است و در کنار آن حتما به موضوع مطالبه گری نظارتی خود ادامه می‌دهد.

نظر شما