شناسهٔ خبر: 1815059 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتدال | لینک خبر

روند ادامه دار اسید پاشی در اصفهان

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مهر ماه امسال دو نفر که به علت پاشیده شدن اسید مصدوم شده بودند به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان مراجعه کرده اند.

صاحب‌خبر -
 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در مهر ماه امسال دو نفر که به علت پاشیده شدن اسید مصدوم شده بودند به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان مراجعه کرده اند.


به گزارش ایرنا،بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان مرکز تخصصی این نوع حوادث در منطقه مرکزی کشور است و معمولا همه افرادی که دچار صدمه ناشی از سوختگی به اشکال مختلف می شوند به این بیمارستان مراجعه می کنند.

جهانبین حسن خانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو زن در روزهای پنجم و 23 مهر امسال به دلیل اسیدپاشی و سوختگی صورت و چشم به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان و چشم پزشک مراجعه کردند.

وی تصریح کرد: مواردی به بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان ارجاع داده می شود که سوختگی با شدت بالا و در ناحیه صورت و چشم باشد.

وی همچنین به یک مورد اسیدپاشی بر روی یک زن افغانستانی در یک ماه اخیر اشاره کرد و افزود:این اسیدپاشی به صورت جزئی و توسط یک زن افغان دیگر صورت گرفته و فقط چانه این زن سوخته است.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان نیز در گفت و گو با ایرنا مراجعه دو مصدوم اسدی پاشی را در ماه جاری تکرار کرد و گفت: فرد نخست دو هفته قبل به بیمارستان سوانح و سوختگی مراجعه کرد که به دلیل آسیب شدیدی که به چشم وی وارد شده بود، به تهران منتقل شد.

فریدون عابدینی افزود: چهار روز پیش نیز یک زن 23 ساله به این بیمارستان منتقل شد که از ناحیه صورت، گردن و دست ها دچار آسیب ناشی از اسید شده بود که تحت عمل جراحی قرار گرفته است.

رییس بیمارستان سوانح و سوختگی اصفهان ادامه داد: قرار است در چند روز آینده عمل پیوند پوست برای این فرد انجام شود.

وی اظهار کرد: در صورت پاشیدن اسید به صورت یا نقاط دیگر بدن، 20 تا 30 دقیقه آب باید به این نقاط ریخته تا آسیب کمتری به پوست وارد شود.

به گزارش ایرنا در دو هفته اخیر مطالبی درباره اسیدپاشی به زنان و دختران اصفهانی منتشر شده است و رسانه های داخلی آمار متفاوتی از قربانیان اسید پاشی منتشر کرده اند.

مقامات انتظامی و سیاسی امنیتی استان اصفهان تاکنون در این باره اظهار نظر روشنی نکرده اند و بر پیگیری این موضوع تاکیده داشته اند.

سرهنگ 'حسین حسین زاده' جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان عصر شنبه در گفت و گو با ایرنا، اطلاعات قابل ارایه به رسانه ها را از سوی خود تنها در حد اظهارات جانشین فرمانده ناجا عنوان کرد.

وی با اشاره به سخنان روز شنبه سردار اشتری جانشین فرمانده ناجا گفت: سرنخ هایی از این موضوع به دست آمده است.

وی اظهار کرد: تیم های ویژه پلیس آگاهی به جد پیگیر موضوع هستند.

بدنبال پیگیری های امروز خبرنگار ایرنا و دیگر رسانه ها، فرماندهی انتظامی استان اصفهان اعلام کرده است که در ساعات آینده فرمانده انتظامی این استان در باره موضوع اسید پاشی اطلاعاتی را در اختیار مردم و رسانه ها قرار خواهد داد.

روز گذشته سردار حسین اشتری در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه بین المللی لوازم و تجهیزات پلیسی، ایمنی و امنیتی در جمع خبرنگاران گفته بود چهار مورد اسیدپاشی در اصفهان داشته ایم که با توجه به اطلاعات اولیه سرنخ هایی به دست آمد و پلیس اصفهان در تلاش است تا عوامل این حوادث را دستگیر کند.

به گفته وی افراد مورد هدف، از گروه یا قشر خاصی نبوده اند و افراد مختلفی مورد هدف قرار گرفته اند.

نظر شما