شناسهٔ خبر: 68632903 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

آموزش هوش مصنوعی به معلمان آغاز شده است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی گفت: طرحی را شروع کردیم برای آموزش هوش مصنوعی به معلمان و مرحله ابتدایی آن، همین تابستان شروع شد و دانشگاه فرهنگیان و مرکز توانمندسازی درگیر این کار بودند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام علی لطیفی اظهار کرد: مهر چاپ کتاب‌های درسی سال بعد را شروع می‌کنیم، از اوایل اسفند توزیع کتاب‌ها به استان‌ها را شروع کردیم، بالای ۸۵ درصد کتاب‌های مقطع ابتدایی در مدرسه‌ها کتاب‌ها موجود است.

وی افزود: براساس ثبت سفارشی که دانش آموزان انجام داده‌اند، در متوسطه اول کتاب‌ها بیشتر ارسال شده است و متوسطه دوم کتاب‌هایشان از منطقه به مدرسه ارسال کتاب‌ها انجام خواهد شد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ادامه داد: میزان دانش‌آموزانی که برای کتاب درسی ثبت سفارش کرده‌اند، بیش از ۹۲ درصد از دانش‌آموزانی است که برآورد داشتیم و ثبت‌نام کردیم.

لطیفی یادآور شد: ثبت‌سفارشی کتاب درسی تا پایان شهریور ادامه دارد، حتی برای بعد از مهر امکان ثبت سفارش داریم.

وی خاطر نشان کرد: چاپ سپاری کتاب‌های مهر ۱۴۰۴ را از دیروز شروع کردیم، به خاطر اینکه در تابستان به خاطر مشکلات برق، برق شرکت‌ها قطع می‌شود و در زمستان‌ها با قطعی گاز داریم، چاپ کتاب هم به برق و برای خشک کردن نیاز به گاز دارند، باید به موقع شروع کنیم.

آموزش فن‌آوری‌های نوین در بازنگری کتب درسی مورد توجه است

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی همچنین درباره بازنگری در کتب درسی گفت: ممکن است که کتاب‌ها به تناسب موضوع، یک کتاب دو سال یا سه سال نیازمند تغییر باشد، در حوزه فنی و حرفه‌ای یا کتاب‌های مطالعات اجتماعی بعضی از پایه‌ها این طور است.

لطیفی گفت: اما یک سری از کتاب‌ها است که خیلی پایه‌تر است، مثلاً کتاب‌های ریاضی ما، بازبینی آن‌ها، بازبینی‌ای نیست که نیازمند این باشد که هر دو یا سه سال بازبینی شود، اگر واقعاً اصولی تعریف شده باشد، بازه‌های زمانی آن، یک خرده طولانی‌مدت‌تر است، آموزش فن‌آوری‌های نوین در بازنگری کتب درسی مورد توجه است.

نظر شما