شناسهٔ خبر: 18129217 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری:

مردم می‌دانند که قراردادهای مسئولین شهری همه‌اش نمایش انتخاباتی است!/ مسئله بی‌دغدغگیِ مسئولین نسبت به محرومان است!

دبیر انجمن اسلامی دانشگاه حکیم سبزواری با اشاره به عقد قراردادِ پژوهشِ سه باره بر روی بافت گلستان بین دانشگاه حکیم سبزواری و شهرداری سبزوار تصریح کرد: مردم از این روند خسته شدند! مردم می‌دانند که این‌ها همه‌اش نمایش تبلیغاتی با هدف انتخابات است !

صاحب‌خبر -

  اخبار دانشگاهی را از «کانال اخبار دانشگاهی SNN.ir» دنبال کنید

 

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مجید مرادقلی، سخنران پیش از خطبه های نماز جمعه شهرستان سبزوار، ضمن لزوم بازخوانی آرمان های انقلاب اسلامی و تبیین جایگاه مستضفان در حاکمیت اسلامی، گفت: از الزامات اولیه جامعه اسلامی تلاش در راستای بسطِ عدالت اجتماعی در تمام سطوح حاکمیتی است و به فرموده مقام معظم رهبری مشروعیتِ جمهوریِ اسلامی وابسته به اعتقاد عملی اش به گسترش عدالت اجتماعی و رفعِ فقر و محرومیت از زندگانی مردم است.


 
وی در ادامه افزود: در جای دیگری حضرت امام (ره) می فرماید که این شما مردان و زنان محروم هستید که انقلاب را به ثمر نشاندید، نه این کاخ نشینان، شما صاحبان اصلی انقلاب و حکومت اسلامی هستید، شما ولی نعمتان ما هستید.
 
 
 
دبیر انجمن اسلامی دانشجویان عدالتخواه دانشگاه حکیم سبزواری ضمن اشاره به پایمال شدن حقوق مستضعفین در جامعه، به تبیین نقش مسئولین در این نابسامانی ها پرداخت.

 

وی با اشاره به معضلات شهری و فرهنگی مردم منطقه کوی گلستان سبزوار و عدم رسیدگی مسئولین شهری به مشکلاتشان، تصریح کرد: هشت سال است که محرومان این منطقه با نامه نگاری ها و سفارشات متعدد از مدیریت شهری شهرستان عاجزانه خواهش می کنند که به وضعشان رسیدگی کنند. حتی طرح هایِ اجرایی کارشناسانِ شهرسازی برای این منطقه آماده است و به مسئولان داده شده، اما هیچ عزمِ راسخ، و اعتقاد عملی ای، از سوی مسئولین برای حل مشکل این مردم، دیده نمی شود!
 


مرادقلی با اشاره به عقد قراردادِ پژوهشِ سه باره! بر روی بافت گلستان بین دانشگاه حکیم سبزواری و شهرداری سبزوار، تمام این اقدامات را نمایش انتخاباتی خواند و گفت: مردم از این روند خسته شدند! مردم می دانند که این ها همه اش نمایش تبلیغاتی با هدف انتخابات است!


 
در طول این مدت، کارنامه شهرداری، شورای شهر، فرمانداری و در مجموع مدیریت شهری شهرستان برای نجات مردم از آن گورستان(!) چیست ؟!


 
کارنامه مدیریت فرهنگی شهرداری در حل معضلات فرهنگی مردم گلستان چه بوده است ؟!
 
 
 
عضو شورای عمومی اتحادیه جنبش عدالتخواه دانشجویی، ضمن ابراز تاسف از کوتاهی ستاد مدیریت بحران شهرستان در حادثه کسکن، خاطر نشان کرد: به نظر ما، خروجی جلسه مدیریت بحران کسکن ، صرفا چای و شیرینی ای بود که آقایان نوش جان کردند! چرا که به زعم کارشناسان اگر دستگاه حفاری و پمپاژ زودتر می رسید شاید امروز آن انسان های شریف در کنار ما در همین صفوف نماز جمعه نشسته بودند.


 
وی در ادامه با مطرح کردن موضوع عدم پرداخت حق بیمه خانواده های چند تن از این مقنیان مرحوم، تاکید کرد: این ها نشان گر این است که مسئولین شهرستان در مدیریت بحران، چه قبل از حادثه، چه در حین حادثه و چه پس از آن، نمره قبولی را کسب نکرده اند!
 
 
 
مرادقلی در بخشی دیگری از سخنانش، اظهار داشت: آمار بیکاری در شهرستان بسیار بالاست. مضاف بر آن، جناب فرماندار در اواخر خرداد ماه امسال گفت ۴۰ واحد صنعتی در شهرستان سبزوار تعطیل شده! به گفته یکی از مسئولان ۱۳۰۰۰ سبزورای در نیشابور مشغول به کار هستند! این ظلمِ به صاحبان اصلی انقلاب نیست؟! این ظلم به مردم نیست؟! مردمی که تمام هزینه ی انقلاب، جنگ و فشار اقتصادی را این ها پرداخت کردند … مردمی که با تمام این فشار ها باز هم در ۲۲ بهمن ارادتشان را به امام و رهبری و انقلاب ثابت کردند… به قول رهبری، مردم حق دارند گله مند باشند!
 
 
 
دبیر انجمن عدالتخواه دانشگاه حکیم، ضمن تذکر به مسئولان شهرستان در توجه به مردم و محرومان جامعه خاطر نشان کرد: مشکل ما فقط گلستان، کسکن، بیکاری در سبزوار و از این دست مصادیق نیست.


 
مسئله ورای این چیز هاست. مسئله بی دغدغگیِ مسئولین نسبت به محرومان است! مسئله شکم بارگی، خوی کاخ نشینی و اشرافیت حضرات است! بی دلیل نیست که امام رحمت الله چندین بار تاکید کردند که مسئولین جمهوری اسلامی حق ندارند از طبقه اشراف باشند! مشکل اصلی ما بی عدالتی است، تبعیض است، فاصله بین مسئول و مردم است. مشکل اصلی این است که حتی در نماز جمعه هم درب ورود مسئولین با مردم متفاوت است. آقایان ! نبایید بگذاریم مردم جدای از حاکمیت بیفتند!
 
 
 
مرادقلی در ادامه بیان کرد: از طرف دیگر، مگر امام خمینی (ره) بارها نگفته است: آن چیزی که روحانیت نباید از آن عدول کند، حمایت از محرومان و پابرهنگان است؛ پس چرا صدای آقایان، حضرات و حوزه های علمیه سبزوار را در حمایت از مردم و محرومان کمتر می شنویم ؟!

 
و در پایان ضمن تسلیت به بازماندگان حادثه کسکن، با اشاره به آیه شریفه «لیقوم الناس بالقسط» ، آحاد جامعه را به گسترش فرهنگ عدالتخواهانه تشویق کرد.

نظر شما