شناسهٔ خبر: 18056788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن خبر داد

اعطای وام بلاعوض تعمیرات و نوسازی به واحدهای خسارت‌دیده فارس

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اعطای وام و کمک بلاعوض به واحدهای خسارت‌دیده در سیلاب اخیر فارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، مجید جودی پیش از ظهر امروز در جریان بازدید از مناطق خسارت‌دیده فارس به منظور تسریع در برآورد میزان خسارت سیل‌های اخیر اظهار داشت: در هفته گذشته بارندگی‌های سنگینی داشتیم که اگرچه نعمت الهی محسوب می‌شود اما در فارس، بوشهر و کرمان خساراتی به واحدهای مسکونی وارد آورد.

وی افزود: برآورد خسارت  این واحدها در دست انجام است تا برای ارسال به هیئت دولت و دریافت تسهیلات آماده شود که احتمالا روز چهارشنبه این برآورد اولیه اعتبارات به هیأت دولت تقدیم می‌شود.

جودی ادامه داد: ارزیابی واحد به واحد در حال انجام است تا مردم در روزهای باقی مانده در نوروز دچار نگرانی نشوند و بدانند اعتبارات خسارت به آنها پرداخت می‌شود اما تا اعتبارات بیاید خود کارهایی را در حد تعمیرات جزئی انجام دهند و ما به محض ابلاغ، اعتبار را به آنها پرداخت می‌کنیم.

این مسئول در مورد میزان تسهیلات اعطایی متذکر شد: برای واحدهای احداثی که نیاز به نوسازی مجدد دارند در مناطق شهری 30 میلیون تومان تسهیلات در قالب وام و 6 میلیون تومان کمک بلاعوض و برای مناطق روستایی 20 میلیون تومان وام و 5 میلیون تومان کمک بلاعوض در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد: برای واحدهای تعمیری چه در شهر چه در روستا سقف تسهیلات 12 میلیون تومان است که بر اساس میزان خسارت کارشناسی‌شده متفاوت خواهد و دو میلیون تومان هم به صورت بلاعوض به این واحدها پرداخت می‌شود.

جودی عنوان کرد: واحدهای تجاری این مناطق خیلی آسیب ندیدند چون کرسی آنها بالاتر از خیابان قرار دارد اما اگر موردی باشد از تسهیلات تعمیرات بر اساس متراژ برخوردار می‌شود.

انتهای پیام/76001/ی20/

برچسب‌ها:

نظر شما