شناسهٔ خبر: 18048424 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صدور حکم اشد مجازات برای گروگانگیران اتباع بیگانه در کرمان

کرمان - ایرنا - رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهر کرمان از صدور حکم اشد مجازات سه گروگانگیر اتباع بیگانه در شهرستان کرمان با عنوان افساد فی الارض خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه روابط عمومی دادگستری کل استان کرمان، احمد قربانی افزود: عده ای از افراد بزهکار در سالهای اخیر که غالبا افرادی با سوابق کیفری متعدد هستند اقدام به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانی کرده اند.
وی ادامه داد: این افراد ضمن گروگان گرفتن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق خانواده های این افراد را وادار به پرداخت وجوه کلانی می کردند و بعد از اخذ وجوه، گروگان ها را آزاد می کردند.
قربانی اظهار کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت یک باند بزهکار گروگانگیری در کرمان، برخورد با این افراد در دستور کار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان کرمان قرار گرفت که با شناسایی این باند اقدامات کنترلی آغاز شد و رفت و آمدهای این افراد، مورد رصد ماموران قرار گرفت.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهر کرمان گفت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمام افراد باند در محل نگهداری گروگان ها شناسائی و سیزدهم اسفند 1394 موفق به دستگیری گروگان گیرها و آزادی گروگان ها شدند.
وی بیان کرد: مامورین جان بر کف پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در یک عملیات کم نظیر در محل نگهداری گروگان ها، اعضای باند و چهار نفر از اتباع افغانی که گروگان بوده اند را دستگیری کردند.
قربانی ادامه داد: یکی از مامورین انتظامی در این عملیات توسط یکی از سران باند به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفت و از ناحیه صورت مصدوم شد که بعد از اقدامات پزشکی و عمل های مختلف جراحی بهبودی یافت.
رئیس دادگاه انقلاب اسلامی شهر کرمان با بیان اینکه متهمین به اقداماتی همچون شکنجه و اخاذی از خانواده های گروگان ها اقرار صریح کرده اند، تصریح کرد: اعضا این باند با عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمین، وکلای وی و اصحاب رسانه به اعدام محکوم شدند.
7437 خبرنگار: داود رجبی بهجت* انتشار دهنده: علی شریفی

انتهای پیام /*

نظر شما