شناسهٔ خبر: 18040779 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دادگاه انقلاب کرمان:

اعضاء باند گروگانگیری اتباع بیگانه در کرمان به اعدام محکوم شدند

کرمان - رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان از صدور حکم سه گروگانگیر اتباع بیگانه تحت عنوان افساد فی الارض که به اشد مجازات محکوم شده اند، خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، احمد قربانی در تشریح جزئیات این خبر گفت: در سالهای اخیر عده ای از افراد بزهکار که غالبا افرادی هستند که دارای سوابق کیفری متعدد می باشند، اقدام به گروگانگیری اتباع خارجی از جمله اتباع افغانی کرده ا ند.

قربانی افزود: این افراد ضمن گروگان بردن اتباع خارجی اقدام به آزار و اذیت آنها کرده و از این طریق خانواده هایشان را وادار به پرداخت وجوه کلانی کرده و بعد از اخذ وجوه گروگانها را آزاد می کرده اند.

وی ابراز کرد: پس از وصول اخباری مبنی بر فعالیت این باند بزهکار، برخورد با این افراد در دستور کار مراجع اطلاعاتی و امنیتی استان کرمان قرار گرفته که ضمن شناسائی باندی که به این امر اقدام می کرده اند اقدامات کنترلی آغاز و رفت و آمدهایشان مورد رصد ماموران قرار گرفت.

رئیس دادگاه انقلاب شهر کرمان گفت: با رصدهای پلیسی و اطلاعاتی تمامی افراد باند در محل نگهداری گروگانها شناسائی و در تاریخ سیزدهم اسفند ۱۳۹۴ موفق به دستگیری گروگانگیرها و آزادی گروگان ها شدند.

وی با بیان اینکه ماموران جان بر کف پلیس اطلاعات و امنیت عمومی فرماندهی انتظامی استان کرمان در یک عملیات کم نظیر در محل نگهداری گروگانها موفق به دستگیری اعضای باند شدند، ابراز داشت: اعضای این باند از جمله سه نفر از اعضای اصلی و چهار نفر اتباع افغانی که گروگان بوده اند آزاد شدند.

وی بیان داشت: در این عملیات یکی از ماموران انتظامی توسط یکی از سران باند به شدت مورد ضرب و جرح قرار گرفته و از ناحیه صورت مصدوم و خوشبختانه بعد از اقدامات پزشکی و اعمال مختلف جراحی بهبودی حاصل کردند.

قربانی با بیان اینکه متهمان به اقداماتی همچون شکنجه و اخاذی از خانواده های آنها و غیره اقرار صریح کرده اند، افزود: اعضاء این باند تحت عنوان افساد فی الارض به صورت علنی با حضور متهمان و وکلای ایشان و اصحاب رسانه صورت گرفت هر سه نفر به اتهام افساد فی الارض به اعدام محکوم شدند.

نظر شما