شناسهٔ خبر: 178767 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

معاون اجرایی دانشگاه پیام‌نور ایلام:

هر دانشجوی پیام‌نور به طور متوسط 60 بار در کنکور سراسری شرکت می‌کند

صاحب‌خبر -

اسد احمدی در گفتگو با خبرنگار «خبرگزاری دانشجو» در ایلام، بیان داشت: سالیانه به طور متوسط 2000 تا 1800 نفر از طریق آزمون سراسری و فراگیر به دانشگاه پیام نور ایلام راه می یابند، این نظام آموزش عالی در استان ایلام داری 9 واحد و 14551 دانشجو است.
 

وی تعداد دانشجویان واحد شهرستان ایلام را 5285 نفر عنوان کرد و گفت: این مرکز دارای 54 رشته در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد است.


معاون اجرایی دانشگاه جامع پیام نور ایلام با تاکید بر تفاوت این نظام آموزشی با سایر نظام ها افزود: 80 درصد از سوالات امتحانی دانشجویان پیام نور به صورت تستی ارائه می شوند.


احمدی با اشاره به اخذ تمام امتحانات این نظام در یک ساعت مقرر گفت: آزمون دروس هایی که دارای یک شناسه واحد هستند در سراسر کشور اعم از شهرستان های کوچک تا تهران بزرگ در یک زمان تعیین شده برپا می شوند؛ به عبارت دیگر هر دانشجو پیام نوری به طور متوسط 60 بار در کنکور سراسر شرکت می کند.


وی خاطرنشان کرد: پیام نور براساس آموزش از راه دور پایه ریزی شده است؛ با این حال اکثر دروسی که ارائه می شوند، به صورت کلاسی و دارای استاد هستند؛ اما از آن جهت که نظام آموزش در پیام نور خود خوان است؛ بنابراین هیچ جبری مبنی بر حضور دانشجو و شرکت در کلاس اعمال نمی شود.


معاون اجرایی دانشگاه جامع پیام نور ایلام با اشاره به شیوه نمره دهی در این دانشگاه گفت: نمرات دانشجویانی که در کلاس درس شرکت می کنند، به صورت شش نمره میان ترم و 14 نمره امتحانی پایانی ارزیابی می شود؛ اما کسانی که در کلاس حضور نمی یابند، امتحان پایانی آن ها از 20 نمره محسوب می شود.


احمدی آغاز و پایان امتحانات آزمون نیمسال 1393 را از 10 خرداد تا 5 تیرماه اعلام کرد و گفت: روزانه در پنج نوبت از ساعت 8 صبح تا 18:30 بعد از ظهر آزمون برگزار می شود.


وی دو شیوه آزمون گیری اعم از کاغذی و اینترنتی را مختص نظام آموزش پیام نور دانست و تصریح کرد: دانشگاه پیام نور ایلام دارای 40 دستگاه رایانه است، روزانه به طور متوسط 200 تا 100 آزمون به صورت اینترنتی در این مرکز برپا می شود.


عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور ایلام خاطرنشان کرد: نمره هر دانشجو در امتحانات اینترنتی بلافاصله پس از اتمام امتحان، نمرات تستی 48 ساعت پس از برگزاری آزمون و نمرات دروس تشریحی یک هفته پس از پایان آزمون به دانشجویان اعلام می شود. /125الف2/ 

نظر شما