شناسهٔ خبر: 1777911 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نجات 30 تن از ساکنان برج مسکونی از میان دود و آتش

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 30 تن از ساکنان یک برج مسکونی از میان دود و شعله‌های آتش خبر داد.

صاحب‌خبر -

سخنگوی آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از نجات 30 تن از ساکنان یک برج مسکونی از میان دود و شعله‌های آتش خبر داد.

سید جلال ملکی در گلفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در تشریح این خبر گفت: در ساعت 1:11 بامداد امروز حادثه آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهی آتش نشانان دو ایستگاه 27 و 74 را به همراه عوامل گروه نجات 3، بالابر، تشک نجات و خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل حادثه واقع در منطقه شهران اعزام کرد.

وی با بیان اینکه محل حادثه یک مجتمع مسکونی 11 طبقه بود اظهار کرد: حریق در یک واحد مسکونی 50 متری در طبقه هفتم این ساختمان رخ داده بود و هنگام حضور آتش‌نشانان مشاهده شد که این واحد مسکونی کاملا سوخته و شعله‌های آتش در حال سرایت به دیگر واحدهاست.

ملکی با بیان اینکه ساکنان درون این خانه نبودند ادامه داد : دود زیادی طبقات را فرا گرفته بود و شمار زیادی از ساکنان نیز در طبقات فوقانی گرفتار شده بودند که آتش نشانان با تقسیم به دو گروه عملیات نجات و اطفای حریق را به شکل همزمان آغاز کردند.

ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان پس از مدتی شعله‌های آتش در این واحد مسکونی را به طور کامل مهار و اطفا کردند اظهار کرد: گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز با مراجعه به دیگر طبقات بیش از 30 نفر از ساکنان را که در وضعیت خطرناکی گرفتار شده بودند از میان دود و شعله‌های آتش نجات داده و به محل امن منتقل کردند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه علت این حادثه پس از بررسی کارشناسان اعلام خواهد شد اظهار کرد: آتش نشانان پس از ایمن سازی محل در ساعت 2:26 به عملیات خود خاتمه دادند.

ملکی با اشاره به عدم حضور ساکنان در خانه اظهار کرد: هشدار کلی که می‌توان به تمامی شهروندان داد این است که هنگام ترک منزل از خاموش بودن وسایل گاز سوز و برقی مطمئن شده و سپس محل را ترک کنند.

انتهای پیام

نظر شما