شناسهٔ خبر: 17534404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

حادثه پلاسكو اثري بر قيمت پوشاك ندارد

صاحب‌خبر -

3 روز پيش واحد تجاري پلاسكو غرق در آتش شد و از آن پس نيز شايعاتي مبني بر افزايش قيمت پوشاك در آستانه شب عيد در پي حادثه پلاسكو در فضاي مجازي چرخيد. اكنون رييس سابق اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان تهران با رد شايعات درباره گراني پوشاك در سطح بازار گفت: در پي حادثه ريزش ساختمان پلاسكو با كمبود پوشاك در آستانه شب عيد مواجه نمي‌شويم و جاي هيچ گونه نگراني نيست.
جواد دروديان‌نقوسيان، پيشكسوت صنعت پوشاك كه در جلسه روز گذشته كميته حادثه ريزش ساختمان پلاسكو حضور داشت در گفت‌وگو با پايگاه اطلاع‌رساني اتاق اصناف ايران گفت: حادثه پلاسكو هيچ گونه اثري روي قيمت پوشاك در آستانه شب عيد ندارد و ما در پي حادثه پلاسكو با كمبود مواجه نمي‌شويم.
در واقع بخش عمده‌يي از پوشاك توليدي صاحبان واحدهاي ساختمان پلاسكو در انبارهاي خارج از ساختمان دپو شده بود و در محل تجاري پلاسكو نبود. رييس اتحاديه پيراهن‌دوزان و پيراهن‌فروشان در مورد اسناد و مدارك كسبه پلاسكو نيز اظهاركرد: برخي از كسبه پلاسكو توانستند قبل از وقوع حادثه اسناد و مدارك موجود را از مغازه‌هاي خود را خارج كنند. وي ادامه داد: آن دسته از گاوصندوق‌هاي كسبه ساختمان پلاسكو كه از زير آوار خارج مي‌شود به اداره آگاهي انتقال پيدا مي‌كند.
از سوي ديگر رييس اتحاديه نايلون و پلاستيك تهران گفت: تجهيزات برشكاري براي كمك به تسريع در آوار‌برداري و كمك‌رساني به حادثه‌ديدگان ساختمان پلاسكو از سوي اين اتحاديه ارسال شده است. سيدرحيم مقيمي گفت: اتحاديه نايلون و پلاستيك در حد توان خود آمادگي لازم براي هر نوع همكاري براي نجات جان حادثه‌ديدگان دارد و تاكنون تعدادي از تجهيزات برشكاري را براي كمك به روند تسريع كار آوار‌برداري ارسال كرده است.
 مقيمي ادامه داد: تمام ارگان‌هاي ذي‌ربط از روز پنج‌شنبه كه حادثه آتش‌سوزي و فروريختن ساختمان پلاسكو اتفاق افتاد، تلاش‌هاي زيادي كردند و هنوز هم درحال كمك‌رساني
 هستند.
وي گفت: اتاق اصناف ايران نيز براي كمك به حادثه‌ديدگان همچنين براي همدري با كسبه كه تمام سرمايه خود را از دست داده‌اند، كميته ويژه‌يي تشكيل داده و تمام اتحاديه‌هاي تهران آماده همكاري و كمك‌رساني به حادثه‌ديدگان هستند.

نظر شما