شناسهٔ خبر: 17464552 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تاکید ایوبی بر برگزاری جشنواره فیلم فناوری و صنعتی در خارج از تهران

خبرگزاری شبستان: رییس سازمان سینمایی کشور پیشنهاد کرد که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی در شهری دیگری به جز تهران برگزار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی چهارمین جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي (فردا)، شورای سیاست‌گذاری جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي دوشنبه (27 دی‌ماه) با رييس سازمان سينمايي كشور دیدار کردند.

حجت‌اله ایوبی در این نشست، جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی را جشنواره‌اي موفق در زمينه صنعت و هنر ياد كرد و گفت: این جشنواره از رویدادهایی است كه مي‌تواند بسيار موفق ظاهر شود. متاسفانه در زمان باقيمانده تا برگزاري جشنواره، برخي اقدامات نظير تخصيص سهميه براي ساخت فيلم‌هاي صنعتي و فناوري امكان‌پذير نيست اما درحال حاضر مي‌توان براي فعاليت‌هاي اجرايي و تشريفات، همكاران جشنواره را ياري كرد تا براي دوره‌هاي آتي، تسهيلاتي در نظر گرفته شود.

وي سپس ضمن ارائه پیشنهادی برای فعالیت دائمی دبیرخانه جشنواره فیلم فناوری و صنعتی بیان کرد: اگر دبيرخانه جشنواره به صورت دائمي فعاليت كند و با تعامل با بخش‌هاي صنعتي كشور بتواند از اين مراكز سفارش دريافت كند، مي‌تواند فعاليت مفيدي داشته باشد. علم و صنعت از بخش‌هاي خاصي محسوب مي‌شوند كه اگر به زبان عمومي و قابل فهم و جذاب براي مردم تبديل شود، اميد و انرژي مثبت را در بين دانشجويان و قشر جوان جامعه بيشتر مي‌كند. در این صورت جوانان به اين نتيجه مي‌رسند كه مي‌توانند در كشورخودشان فعاليت داشته و شغل ايجاد كنند.

معاون وزیر ارشاد  با ابراز امیدواری از طی مسیر درست توسط دست‌اندرکاران این جشنواره، عنوان کرد: نکته مهمي که نبايد فراموش شود این است که اگر جشنواره در دوره‌هاي پنجم يا ششم نتواند روي پاي خود بايستد معلوم مي‌شود كه راه را درست طي نكرده است، اما از روند طي شده مشخص است كه اين جشنواره آينده درخشاني خواهد داشت.

ایوبی در پایان سخنانش با انتقاد از اصرار بر برگزاری اكثر جشنواره‌ها در تهران گفت: معتقدم برگزاري بيشتر جشنواره‌ها در تهران باعث شده نتيجه تلاش‌ها چندان ديده نشده و تكرار مكررات تلقي شود. لذا پيشنهاد من براي برگزاري جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي، استفاده از ظرفيت ديگر شهرها مانند قزوين، اراك ، تبريز يا اردبيل  است. برگزاري این جشنواره در يك شهر، تبديل به يك رويداد و اتفاق بزرگ مي شود و تمامي نيروهاي استان باانگيزه بالا براي برگزاري جشنواره بسيج مي‌شوند.

در ادامه این نشست، مسعود نجفي دبير چهارمین جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي، نیز درباره برگزاری جشنواره در شهری خارج از تهران گفت: سال گذشته تلاش زيادي صورت گرفت تا اين جشنواره در تبريز برگزار شود و با وجود حمايت‌هاي وزارت ارشاد در اين شهر، متاسفانه اين امر محقق نشد. براي جشنواره امسال با عسلويه و منطقه پارس جنوبي هماهنگي‌هايي صورت گرفته اما اعلام آمادگي تا داشتن شرايط براي ميزباني، دو مقوله متفاوت است كه بايد در انتخاب استان ميزبان به اين مهم توجه كرد.

پرويز كرمي، مشاور معاون علمي و فناوري رياست جمهوری و عضو شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز ضمن تقدير از فعاليت‌هاي جهاد دانشگاهي درحوزه فرهنگ‌سازي گفت: با وجود مشكلات مالي دولت و جامعه، جهاد دانشگاهي همت بالايي دارد كه اين جشنواره را برپا نموده و معاونت علمي و فناوري رييس جمهور نيز تا حد ممكن از اين جشنواره حمايت مي‌كند. اين جشنواره مي‌تواند باعث ترغيب و تشويق بيشتر هنرمندان براي حضور در عرصه علم و فناوري و صنعت شود. بايد براي  هنرمندان در رسته‌هاي مختلف، علقه و ارتباط ويژه ايجاد شود تا يافته‌ها و دستاوردهاي علمي و صنعتي كشور از زبان ويژه آنها و هنر در بين مردم ساري و جاري شود.

وي ادامه داد: اگر مسئولان وزارت ارشاد با حمايتي ملموس‌تر از نوع معنوي به جشنواره كمك كنند، اين انرژي و انگيزه روي تك تك عوامل اجرايي جشنواره فردا اثر مثبت گذاشته و ناخودآگاه، توجه وزرا و مسئولين را به برگزاري جشنواره فيلم و عكس فناوري و صنعتي جلب مي‌كند.

در بخش دیگری از این نشست نیز بهزاد رشیدی رییس جهاد دانشگاهی واحد هنر، گزارشی را از وضعیت برگزاری این جشنواره ارائه کرد.

بر اساس این گزارش، در پايان اين نشست حاضران با اهداي تنديس و هديه سنتي ساخت هنرمندان جهاد دانشگاهي هنر، از رييس سازمان سينمايي كشور تقدير کردند.

در این نشست علاوه بر افرادی که سخنرانی کردند، علی منتظری، علی متقیان و سعید پورعلی از اعضای شورای سیاست‌گذاری چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی و آرش امینی مدیر کل امور جشنواره‌ها و همکاری‌های بین‌الملل سازمان سینمایی نیز حضور داشتند.

نظر شما