شناسهٔ خبر: 17236660 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

پیگیری‌های اتحادیه ناشران و کتابفروشان به نتیجه رسید

بازگشایی ورودی عابران پیاده محدوده میدان انقلاب

محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان از محقق شدن خواسته کتابفروشان میدان انقلاب، مبنی بر بازگشایی مجدد ورودی‌های عابر پیاده این محدوده، که با بسته شدن آنها در هفته گذشته مشکلاتی را برای کتابفروشان این منطقه ایجاد کرده بود، خبر داد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، اجرای طرح ساماندهی عابران پیاده میدان انقلاب طی هفته گذشته، که به بسته شدن تعدادی از ورودی‌ پیاده‌روهای میدان انقلاب از سوی پلیس راهور منطقه 5 تهران منجر شد، در نهایت در روز هفتم دی‌ماه با اعتراض کتابفروشان ضلع جنوب شرقی میدان انقلاب و تهیه طوماری با امضای 200 نفر از کتابفروشان این منطقه همراه شد.

این تجمع با ورود سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ و قول مساعد ایشان به کتابفروشان حاضر در میدان انقلاب، به پایان رسید و طی جلسه‌ای که سردار مهماندار با محمود آموزگار، رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان، سردار مهماندوست، سرهنگ روح‌الله حسنوند و سرهنگ جهانشاه بهرام‌آبادی از پلیس راهور داشت، دستور پیگیری و اتخاذ تصمیمی برای جلوگیری از متضرر شدن کتابفروشان این منطقه را صادر کرد. (اینجا)

در نهایت روز گذشته، سه گذر ورودی B.R.T میدان انقلاب، روبه‌روی سینما بهمن و دور میدان انقلاب، که در طرح ساماندهی عابران پیاده مسدود شده بود، به روی عابران باز شد و این موضوع رضایت کتابفروشان میدان انقلاب را در پی داشت.

محمود آموزگار در این باره به خبرنگار ایبنا گفت: لازم می‌دانم از حسن نیت سردار مهماندار تشکر کنم که با ارائه دستورات لازم و پیگیری موضوع به وعده خود عمل کردند و این سه ورودی پیاده‌روی میدان انقلاب را  روی مردم  خریدار کتاب و مشتریان کتابفروشان باز کردند. چرا که ادامه پیدا کردن این موضوع به ادامه متضرر شدن کتاب‌فروشان می‌انجامید.

رئیس اتحادیه ناشران و کتابفروشان افزود: امیدوارم با همکاری دوستان در پلیس راهور و شهرداری منطقه، هرچه زودتر نسبت به دسترسی عابران میدان انقلاب از طریق ایجاد زیرگذر و یا پل مکانیزه عابر پیاده اقدام شود. زمان دقیق اجرای این طرح مشخص نیست و طبیعتا به امکانات شهرداری بستگی دارد.

آموزگار با اشاره از رضایت کسبه این محدوده از بازگشایی این ورودی‌ها، گفت: با هماهنگی‌های انجام شده، قرار بر این است تا زمانی که اقدامی برای ایجاد زیرگذر و یا ساخت پل مکانیزه عابر پیاده در این منطقه انجام نگیرد، این ورودی‌ها برای عبور عابران باز باشد.

نظر شما