شناسهٔ خبر: 17119915 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پاسخ قاطع نماینده عراقی به اتهامات وزیر خارجه سعودی علیه نیروهای مردمی این کشور

تهران- ایرنا- «محمد هوری الدریساوی» نماینده پارلمان عراق امروز (سه شنبه) در واکنش به اظهارات عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی علیه نیروهای مردمی این کشور (الحشد الشعبی) گفت: اتهام زنی به الحشد الشعبی غیرقابل قبول و غیرمنطقی است و به هیچ وجه صحت ندارد.

صاحب‌خبر -

به نوشته پایگاه خبری عراقی السومریه نیوز، این نماینده از فراکسیون پارلمانی
'الاحرار' افزود: الحشد الشعبی ایثارگری های بزرگی (در نبرد با تروریست های داعش) از خود نشان داده و بسیاری از مناطق عراق را آزاد کرده است در حالی که پیشتر یک سوم خاک عراق توسط داعش اشغال شده و تروریست ها به حومه پایتخت رسیده بودند.
وی با تاکید بر اینکه اتهامات وزیر امور خارجه عربستان مبنی بر اداره نیروهای مردمی عراق از سوی افسران ایرانی، اتهاماتی باطل است و اساسا واقعیت ندارد، تاکید کرد: ایران در جنگ علیه تروریسم از عراق حمایت های زیادی کرده و این حمایت تنها به سلاح، تجهیزات و مشاوران نظامی محدود می شود، اما در مورد فرماندهی الحشد الشعبی باید گفت که صد در صد عراقی است.
الدریساوی در ادامه با بیان اینکه در عراق به روی الجبیر و هر فرد دیگری برای اثبات ادعاهایشان باز است، از وزیر خارجه سعودی خواست به عراق سفر کند و برای ادعاهای خود علیه نیروهای مردمی عراق دلیلی مبنی بر حضور افسران ایرانی در این کشور بیاورد.
عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان سعودی روز گذشته (دوشنبه) با تکرار ادعاهایش در خصوص ایران، نیروههای داوطلب مردمی عراق موسوم به الحشد الشعبی را شبه نظامیان طایفه ای خوانده و مدعی شد که فرماندهان آن نیروها ایرانی هستند.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی*انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما