شناسهٔ خبر: 67594404 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با تقریب:

امام حسین (ع) برای بشریت الگوی آزادگی و ایثار را ترسیم کرد

معاون فرهنگی و امور اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه گفت: امام حسین (ع) در این مسیر توانست برای بشریت یک الگوی آزادگی و ایثار را از خود ترسیم نماید.

صاحب‌خبر -
حجت الاسلام میرعباس سالمیان در گفت وگو با خبرنگار حوزه استان های خبرگزاری تقریب، ضمن تسلیت فرا رسیدن ایام محرم حسینی به برخی از مهمترین فلسفه های قیام عاشورا اشاره داشت و گفت: اولین و مهم‌ترین هدف از این قیام بزرگ که جهان اسلام را به نوعی متحول ساخت مبارزه با اسلام اشرافی و درباری و همچنین مبارزه برای احیای دین راستین اسلام بود.
 
وی با اشاره به اینکه امام حسین (ع) در این مسیر توانست برای بشریت یک الگوی آزادگی و ایثار را از خود ترسیم نماید، یادآور شد بی‌گمان اگر قیام عاشورا رخ نمی‌داد امروز اسلام راستین در مسیر انحراف قرار گرفته بود بنابراین قیام عاشورا هم در بعد مکانی و هم در بعد زمانی بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 
این استاد حوزه در ادامه تصریح کرد: به فرموده امام حسین علیه السلام ایشان برای اصلاح امور جدش یعنی رسول اکرم (ص) قیام کردند و قیام ایشان باعث بیدار شدن وجدان بسیاری از مردم آن زمان گردید.
 
حجت الاسلام سالمیان در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: احیای سنت و فرضیه واجب امر به معروف و نهی از منکر از دیگر فلسفه‌های قیام عاشورا بود که امام حسین توانست این مهم و فریضه الهی را به نحو احسن انجام دهد و هزینه آن نیز شهادت فرزندانش و یارانش و به اسارت رفتن بیت مکرم توسط کفار و دشمنان دین رسول خدا بود.
 
معاون فرهنگی و اجتماعی مرکز اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سیدالشهدا (ع) متعلق به دین و مذهب خاصی نیست، عنوان کرد: شخصیت و حرکتی که امام حسین (ع) انجام داد، مختص به یک دین یا مذهب نیست، امام حسین به همه آزادگان جهان تعلق دارد زیرا این امام همام برای اهداف والای بشری و همچنین تقویت دین خدا و معنویات در بدترین شرایط دوران سیاسی زمانه خود قیام فرمودند که این مسئله بسیار حائز اهمیت می‌باشد.
 
وی در ادامه با اشاره به اینکه جوان ما امروز باید به صورت درست و دقیق با شخصیت فردی و اجتماعی و اخلاقی و دینی امام حسین علیه السلام آشنا شود، عنوان کرد: جوان ما نیاز دارد که هم شور حسینی و هم شعور حسینی را درک کند و در راستای آن حرکت نماید که این مهم وظیفه روحانیون و طلاب می باشد.
 
وی اضافه کرد: بنابراین قیام امام حسین علیه السلام بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز رنگ تازگی به خود دارد لذا قیام امام حسین (ع) قیامی بود که نمی‌توان تاریخ انقضایی برای آن تعریف نمود.
 
انتهای پیام/

نظر شما