شناسهٔ خبر: 17101543 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امیرعبداللهیان: فلسطین عنصر وحدت بخش جهان اسلام/فرصت گردن کشی سیاسی رژیم صهیونیستی سلب شود

تهران - ایرنا - دبیرکل کنفرانس بین المللی حمایت از فلسطین برحمایت از قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی تاکید کرد و گفت: باید فرصت عربده کشی و گردن کشی سیاسی را از رژیم نامشروع تروریستی اسراییل و حامی تروریست های تکفیری در منطقه سلب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، حسین امیرعبداللهیان در کانال تلگرامی خود نوشت: حمایت یکپارچه کشورهای اسلامی از قطعنامه ضد شهرک سازی رژیم صهیونیستی در شورای امنیت کوچکترین اقدامی است که باید انجام شود.
وی تصریح کرد: اکنون زمان آن فرا رسیده که سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب با استفاده از این فرصت ، رسالت اسلامی و انسانی خود را با صدای بلند و در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به انجام رسانند.
امیرعبداللهیان با اشاره به برخی طرف هایی که سرکوب تروریست ها در حلب سوریه را روز عزا اعلام کردند، گفت: اکنون مردم مظلوم مسلمان فلسطین را دریابید. حمایت از مردم فلسطین و قدس ظرفیت تبدیل شدن مجدد به عنصر وحدت بخش جهان اسلام را دارد.
به گزارش ایرنا، شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامه توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد.
این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی این رژیم اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.
سیام ** 9314**1429
تنظیم: داود توسلی**انتشار:محسن طاهرزاده

انتهای پیام /*

نظر شما