شناسهٔ خبر: 17084520 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در واکنش به رای شورای امنیت؛

تلاش رژیم صهیونیستی برای ساخت 5600 واحد شهرکی جدید

تهران- ایرنا- مقامات رژیم صهیونیستی در واکنش به قطعنامه شورای امنیت در خصوص توقف شهرک سازی ها در اراضی اشغالی، سعی دارند طرح ساخت 5هزار و 600 واحد شهرکی جدید را تایید کنند.

صاحب‌خبر -

پایگاه خبری فلسطین الیوم به نقل از روزنامه صهیونیستی هیوم نوشت: کمیته محلی برنامه ریزی و ساخت وابسته به شهرداری رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی قرار است روز چهارشنبه آینده (3 رور بعد) طرح ساخت 2 هزار و 200واحد مسکونی در شهرک 'گیلو' و 2هزار و 600 واحد دیگر در شهرک ' گفعات همتئس' در نزدیکی 'بیت صفافا' در جنوب قدس و 400 واحد دیگر را در شهرک 'رمات شلومو' در شمال قدس اشغالی را تایید کند.
'مئیر ترجمان' قائم مقام رئیس این کمیته گفت: ما تحت تاثیر تصمیم های سازمان ملل متحد یا طرف های دیگر که سعی در دیکته تحریم هایی بر ما در قدس هستند نیستیم و امیدواریم که دولت جدید آمریکا در جهت برآورده ساختن خواسته های ما و جبران گذشته برآید.
شورای امنیت سازمان ملل جمعه (3 دی) قطعنامۀ توقف فوری فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی را در اراضی اشغالی فلسطینیان، تصویب کرد.
این قطعنامه با 14 رأی موافق به همراه یک رأی ممتنع آمریکا تصویب شد. این نخستین قطعنامۀ شورای امنیت سازمان ملل در هشت سال گذشته دربارۀ اختلافات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینیان و علیه رژیم تل آویو بوده است.
تصویب این قطعنامه، خشم رژیم صهیونیستی و طرفداران آن را برانگیخت.
سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان، شهرک سازی های رژیم صهیونیستی در کرانۀ باختری و بیت المقدس را غیرقانونی می دانند چراکه رژیم صهیونیستی در جنگ سال 1967 این سرزمین ها را اشغال کرد. بر مبنای کنوانسیون ژنو هرگونه ساخت وساز از سوی اشغالگر در سرزمین های اشغالی ممنوع است.
بیش از نیم میلیون صهیونیست در بیش از 230 شهرک که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ 1967 و اشغال سرزمین های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت المقدس ساخته است، سکنی گزیده اند.
فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانۀ باختری و نوار غزه به پایتختی بیت المقدس هستند. آن ها همچنین خواستار خروج رژیم صهیونیستی از سرزمین های اشغال شده اند، اما رژیم صهیونیستی از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می کند.
نتانیاهو که پس از صدور این قطعنامه در انزوای شدیدی قرار گرفته است، محکومیت این رژیم از سوی شورای امنیت سازمان ملل به عنوان موضع واحد جهانی را «شرم آور» خوانده است.
خاورم**9366**1275
مترجم:صغری رحیمی* انتشار دهنده: مجید جعفری

انتهای پیام /*

نظر شما