شناسهٔ خبر: 17059389 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدسنا | لینک خبر

قطعنامه ضد شهرک های رژیم صهیونیستی در شورای امنیت تصویب شد

شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی که در آن توقف ساخت و ساز تمامی شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس شرقی درخواست شده است، رای مثبت داد و آن را به تصویب رساند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری قدس (قدسنا)، وبگاه صهیونیستی "اسرائیل نشنال نیوز" در خبری اعلام کرد، شورای امنیت سازمان ملل جمعه به قطعنامه ضد رژیم صهیونیستی که در آن توقف ساخت و ساز کل شهرک های صهیونیست نشین در کرانه باختری و قدس شرقی درخواست شده است، رای مثبت داد و آن را به تصویب رساند.
 
در این رای گیری 14 کشور به این قطعنامه که از سوی نیوزلند، مالزی، سنگال و ونزوئلا دوباره ارائه شده بود رای مثبت دادند. 
 
همچنین یک روز پیش از رای گیری مصر با فشارهای فراوان رژیم صهیونیستی از حمایت این قطعنامه صرف نظر کرده بود. آمریکا نیز در این رای گیری، بر خلاف رای گیری های قبلی رای ممتنع داد و از حق وتوی خود برای جلوگیری از تصویب این قطعنامه استفاده نکرد. موضوعی که خشم مقامات رژیم صهیونیستی را به همراه آورده است.
 
طبق گزارش روزنامه اسرائیلی هاارتص، مقامات اسرائیلی درباره این موضوع اظهار کرده اند: اوباما و جان کری در پشت این اقدام شرم آور در سازمان ملل هستند. اوباما می توانست در هرزمانی اعلام کند که قصد استفاده از حق وتو را در این قطعنامه دارد، ولی برعکس به تصویب آن کمک کرد. او اسرائیل را رها کرده است و سیاست دهها ساله آمریکا در زمینه دفاع از اسرائیل در صحنه سازمان ملل را شکسته است.
 
با این وجود مقامات آمریکایی عصر جمعه اتهامات رژیم صهیونیستی را رد و اظهار کردند واشنگتن در شکل گیری این قطعنامه دخالتی نداشته است.
 
تمام/ا.ت/

نظر شما