شناسهٔ خبر: 1700028 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی خبر داد

احداث 4 نیروگاه در استان زنجان

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم برای احداث چهار نیروگاه در استان زنجان پیش‌بینی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، هوشنگ فلاحتیان ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی نیروگاه یک هزار مگاواتی زنجان 2 اظهار داشت: وزارت نیرو باید در عرض پنج سال آینده 30 هزار مگاوات نیروگاه احداث کند و این امر از برنامه‌ریزی‌های مهم صنعت برق کشور است.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته احداث چهار نیروگاه در استان زنجان پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: امروز عملیات اجرایی نیروگاه یک هزار مگاواتی سیکل ترکیبی زنجان 2 آغاز می‌شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اشاره به اینکه در مجاورت این نیروگاه یک نیروگاه دیگری نیز احداث می‌شود، افزود: نیروگاه سوم نیز در مجاورت نیروگاه سلطانیه استان زنجان احداث می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: وزارت نیرو برنامه‌ریزی لازم را برای منابع ارزی مورد نیاز این نیروگاه انجام داده است.

فلاحتیان با تاکید بر اینکه باید بستری فراهم شود تا عملیات اجرایی این نیروگاه در کوتاه‌ترین زمان ممکن آغاز شود، یادآور شد: همه مقدمات از منظر وزارت نیرو آماده است و همه امکانات لازم برای پشتیبانی از سرمایه‌گذاری تا تکمیل پروژه در بخش برق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه عملیات اجرایی این نیروگاه باید تا پایان سال آینده آماده شده و این نیروگاه برای پیک بار تابستان سال 95 استفاده شود، تصریح کرد: برای تحقق این امر باید عملیات اجرایی این نیروگاه از فردا صبح آغاز شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با تاکید بر اینکه هر یک روز تاخیر فشار کار را در روزهای آخر مضاعف می‌کند، اظهار داشت: وزارت نیرو همه اقدامات لازم را برای احداث این نیروگاه انجام داده است.

* افزایش راندمان فعلی از راهبردهای صنعت برق کشور است

این مسئول با اشاره به اینکه باید مجموعه اقدامات و مقدمات برای آغاز این پروژه فراهم شود، افزود: مجموعه وزارت نیرو در کنار سرمایه گذاری است تا این پروژه در کوتاهترین زمان به بهره‌برداری برسد.

فلاحتیان در ادامه یکی از راهبردهای صنعت برق کشور را افزایش راندمان فعلی دانست و تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته باید راندمان بالای 50 درصد نصب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امید است با اقدامات صورت گرفته امکان توسعه بیشتر استان زنجان در همه مراحل فراهم شود تا توسعه اشتغال در سطح استان فراهم شود.

انتهای پیام/73008/ق30/پ3003

نظر شما