شناسهٔ خبر: 68411166 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزش باد شدید و گردو خاک قم را فرا می‌گیرد

مدیرکل هواشناسی استان قم گفت: با توجه به عبور موج‌های فرعی و افزایش ناپایداری در روز پنجشنبه برای استان قم هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده است.

صاحب‌خبر -

مهران حیدری در گفت و گو با خبرنگار تسنیم در قم، اظهار داشت: با توجه به عبور موج‌های فرعی و افزایش ناپایداری هشدار هواشناسی سطح نارنجی شماره 18 اداره کل هواشناسی استان قم صادر شده است.

وی تصریح کرد: در این روز  وزش باد نسبتا شدید تا شدید و نفوذ و خیزش گرد و خاک پیش بینی شده است.

مدیرکل هواشناسی استان قم‌ با بیان اینکه این وضعیت از صبح پنجشنبه هشتم شهریور ماه آغاز می‌شود،‌ عنوان کرد: وضع مذکور تا اواخر وقت روز  پنجشنبه ادامه خواهد داشت و نقاط مختلف استان را تحت تاثیرقرار می‌دهد‌.

مدیرکل هواشناسی استان قم افزود: خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد، کاهش کیفیت هوا، کاهش کیفیت دید افقی در جاده‌های مواصلاتی، احتمال اختلال در حمل و نقل جاده ای و آسیب دیدگی تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک و احتمال خسارت دیدن محصولات کشاورزی و خطر حادثه در صعود به ارتفاع از اثرات این مخاطره است.

حیدری با بیان اینکه با توجه به صدور هشدار نارنجی، رعایت توصیه‌های بهداشتی مربوط به کاهش کیفیت هوا الزامی است، تصریح کرد: احتیاط در عبور و مرور جاده‌ای، خودداری از صعود به ارتفاعات با شیب زیاد و  خودداری از توقف در کنار سازه‌های موقت ساختمان نیمه کاره یا درختان کهنسال ضروری است.

وی گفت: در روز پنجشنبه اجرای تمهیدات لازم جهت محافظت از تجهیزات حساس به وزش باد و گرد و خاک، اجرای تمهیدات لازم جهت جلوگیری از خسارت احتمالی به بخش کشاورزی، حصول اطمینان از استحکام سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها و پرهیز از پرواز با هواگردهای سبک با استفاده از دستگاه‌های پرنده کوچک، الزامی است.

انتهای پیام/

نظر شما