شناسهٔ خبر: 1681895 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه: در 8سال گذشته کارهای خوبی انجام شده

صاحب‌خبر -
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: اصولگرایی یک اعتقاد فکری و فرهنگی است و هیچگاه در کشور تعطیل یا متوقف نخواهد شد و مردم نیز به آن پشت نکرده‌اند.

به گزارش مهر، همایش وحدت و همگرایی اصولگرایان استان قزوین با عنوان "اهل ولا" پنجشنبه شب با حضور حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور و عضو جامعه روحانیت مبارز، حجت‌الاسلام ابراهیمی معاون شورای سیاست‌ گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه موقت قزوین، حجت‌الاسلام حسینی، رجب رحمانی و روح‌الله عباسپور نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و جمع کثیری از اصولگرایان استان در سالن تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید رضا تقوی در این همایش گفت: باید بتوانیم با یکدیگر حرف بزنیم و گفتگو و مباحثه کنیم و همه کسانی که زیر چتر اصولگرایی قرار دارند از صفر تا ۱۰۰ در برنامه ها دیده می‌شوند.

وی افزود: تاکنون چهار همایش بزرگ برگزار کرده‌ایم و همایشی با حضور یک هزار نفر از بانوان اصولگرا نیز تشکیل شد و روز شنبه نیز در اجتماع باشکوهی در لانه جاسوسی برنامه های همگرایی را اعلام می‌کنیم.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه تصریح کرد: جلسات هماهنگی در ۱۳ استان کشور برگزار شده تا بتوانیم بستر لازم را برای وحدت اصولگرایان فراهم کنیم زیرا از نگاه ما هم گرایی اصولگرایان بسیار مهم است و باید با جدیت دنبال شود.

این روحانی بیان کرد: در جواب برخی افراد که می گویند تاریخ مصرف اصولگرایی نگذشته است باید گفت: اصول گرایی یک اعتقاد فکری و فرهنگی است و هیچگاه متوقف یا تعطیل نخواهد شد و اگر در یک انتخابات رای نیاوردند دلیل بر تعطیلی نیست.

عضو شورای عالی زکات کشور در این نشست افزود: اصولگرایی ظرفیت ارزشمندی دارد و خداحاقظی با آن معنا ندارد و ملت نیز هرگز به این جریان پشت نکرده است و در انتخابات بازنده نبوده است زیرا فاصله آراء با برندگان نیز کم بوده است. این روحانی تصریح کرد: ایراد از خود جبهه اصولگرایی بود که همراهی نکردند در غیر این صورت سرنوشت جور دیگری رقم می‌خورد.

در هشت سال گذشته کارهای خوبی انجام شده است
وی با اشاره به کارهای خوب انجام شده در دولت گذشته تصریح کرد: در هشت سال گذشته در کنار ضعف‌هایی که ما هم معترفیم کارهای زیادی شده است که برخی سیاه‌نمایی می‌کنند و با بزرگنمایی ضعف‌ها در رسانه ها مسیری را دنبال می‌کنند تا خدمات دیده نشود.

حجت الاسلام تقوی یادآورشد: در کدام دولت تاکنون ضعف نبوده و خود اصولگرایان هم منتقد ضعف‌های و ایرادات بوده‌اند اما در کنار کارهای بزرگی که شده ضعف هم داشته‌ایم که می‌گوئیم اما سیاه نمایی آنها ظلم است زیرا بیان مشکلات هنر نیست.

وی بیان کرد: از اصولگرایی دفاع می‌کنیم و حرکتی را برای هم گرایی اصولگرایان آغاز کرده ایم و به کسانی که دنبال پشت پرده هستند اعلام می‌کنیم ما با هیچ کسی در پشت پرده توافق نکرده‌ایم و نبسته ایم و حرکت ما پشت و روندارد اما موظف نیستیم به کسی گزارش دهیم و اگر قرار باشد به کسی گزارش و پاسخ دهیم جامعه روحانیت و مدرسین است.

اصولگرایان اپوزیسیون دولت نیستند حامی دولتند
تقوی گفت: ما مقلدان رهبری هستیم و با تعریف اصولگرایی ۱۲ بند بایدها و ۱۲ بند نبایدها که اصولگرایان ملزم به رعایت آن هستند تا در چارچوب اصولگرایی تعریف شوند مشخص شده و همه باید به آن عمل کنند. وی اضافه کرد: این هم گرایی برای آن است تا با کاهش دغدغه رهبری به نشاط جامعه و به پیشرفت جامعه کمک کنیم و این حرکت ما مقابله با دولت نیست بلکه همراهی و مساعدت به دولت است لذا از هر مدیری که بخواهد کار کند و صادق باشد حمایت می‌کنیم.

این مسئول یادآورشد: ما اپوزیسیون دولت نیستیم بلکه چون مقلد رهبری هستیم و با استفاده از بدنه نیروهای اصولگرایی از صفر تا ۱۰۰ به دولت کمک خواهیم کرد و ضمن پایبندی به ارزشها و معیارهایی که رهبری تعیین کرده اند بر اساس ارزش‌های دینی، اسلامی و ملی گام بر می داریم اما آمریکا را شیطان بزرگ می‌دانیم.

فتنه خطوط قرمز اصولگرایان است
رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه یادآورشد: اظهارداشت: اگر فتنه‌گران بخواهند دوباره در کشور لانه کنند و آفتاب اعتدال بر بدن آنها بتابد و این اژدهای یخ زده را زنده کند ما تحمل نمی‌کنیم و فتنه را خط قرمز خود می دانیم زیرا فتنه آمده بود بساط انقلاب را برچیند و روی ارزش‌ها پا بگذارد و سفره ولایت را جمع کند لذا منشوری نوشته ایم که باید اجرایی شود.

التزام اصولگرایان به ۱۲ بند بایدها و نبایدها
حجت الاسلام تقوی تصریح کرد: قرآن، اسلام، ولایت، نظام محور حرکت ماست و در این منشور ۱۲ باید و ۱۲ نباید تعریف کرده ایم که همه باید آن را رعایت کنند.

وی بیان کرد: دفاع از ارزشهای اسلامی، التزام به ولایت فقیه، روحانیت و مرجعیت، ساده زیستی، اعتماد به آراء مشروع، تاکید بر پیشرفت کشور، اداره امور کشور بر اساس قانون، تعامل بین قوا، دشمن شناسی و موضع گیری در برابر فتنه و تلاش برای حفظ وحدت امت اسلامی از بایدهایی است که اصولگرایان به آن پایبند هستند.

تقوی گفت: نا فرمانی از رهبری، عدم رعایت موازین اخلاقی، بی توجهی به سرمایه های کارآمد نظام، بی توجهی به عزت اسلامی، ایجاد تفرقه، بی توجهی به قوانین، خروج از خط امام از نبایدهای اصولگرایان است.

نظر شما