شناسهٔ خبر: 1679101 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه:

اصولگرایی قابل حذف شدن نیست

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه گفت: اصولگرایی قابل حذف شدن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی در همایش وحدت و همگرایی اصولگرایان تحت عنوان «اهل ولا» که امشب در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی استان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: اصطلاح اصولگرایی اصطلاحی است که توسط رهبر معظم انقلاب در اواخر دوره دولت اصلاحات خلق و به جامعه معرفی شد.

وی افزود: این اصطلاح وقتی که بیان شد موجی ایجاد کرد و مجموعه‌ای از انسان‌های این جامعه را گرد خود جمع کرد، چراکه اصطلاحات در حوزه سیاسی خط‌هایی را مشخص کرده و انسان‌ها را تقسیم‌بندی می‌کند.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه اصطلاحات بسیار کارساز است، اضافه کرد: در حوزه سیاست گاهی یک اصطلاح می‌تواند یک مجموعه را به پیروزی رسانده و به نقطه بالایی اوج دهد و رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه اصطلاح‌سازی یک هنرمند واقعی است.

تقوی عنوان کرد: ایشان در سال‌های اخیر اصطلاح اقتصاد مقاومتی را برای رونق اقتصادی کشور مطرح کرده‌اند که در درون خود مطالب زیادی داشته و در حوزه اقتصاد خط مشخصی را دنبال می‌کند.

وی عنوان کرد: هر یک از این اصطلاحات موجی را به وجود آورده و اجازه نمی‌دهد جامعه را در فرهنگ بیگانگان غرق کند؛ به عنوان نمونه زمانی که در دوره اصلاحات بحث دموکراسی مطرح شد ایشان عبارت مردم‌سالاری دینی را مطرح کردند تا جایگزین کلمه دموکراسی شود، چراکه زمانی که یک واژه بیگانه وارد زبان ما می‌شود آثار و تبعات آن نیز وارد جامعه می‌شود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه بیان کرد: مردم‌سالاری دینی اصطلاحی است که با فرهنگ و اعتقادات ما سازگاری دارد.

تقوی متذکر شد: از آغاز پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون دولت‌های مختلفی روی کار آمدند که هریک از آنان گفتمان خاص خود را داشته و به ترویج آن پرداخته‌اند و براساس این اصل دولت اصولگرایی گفتمان عدالت را مطرح کرد و شعارها و برنامه‌ریزی‌های این دولت حول محور عدالت مطرح می‌شد.

وی بیان کرد: پس از آن در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دولت اعتدال، تدبیر و امید روی کار آمده که با توجه به اینکه هنوز زمان زیادی از عمر این دولت سپری نشده است، نمی‌توان گفتمان آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داد بنابراین باید منتظر باشیم تا در آینده ببینیم این دولت در جهت‌گیری که انتخاب کرده تا چقدر موفق بوده است.

عضو جامعه روحانیت مبارز اظهار کرد: برخی از افراد در شرایطی که در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اصولگرایان به پیروزی نرسیدند گفتند تاریخ انقضاء اصولگرایی تمام شده و مردم به اصولگرایی پشت کرده‌اند که در این شرایط نیروهای عظیمی که دست‌اندرکار بودند کنار زده شده و عده‌ای نیز ناامید شدند.

تقوی افزود: بنابراین هرکس که ولایی بوده و علاقمند به خط ولایت و امامت باشد در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اظهار نگرانی کرده‌اند باید وارد صحنه شده و تدبیری اتخاذ کند تا نیروهای مومن و مخلص دوباره وارد صحنه شده و فعالیت کنند.

* کاستن از دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب مهم‌ترین فلسفه برگزاری همایش اصولگرایان است

وی اضافه کرد: در این راستا از حدود یک سال پیش جلساتی در تهران برگزار می‌شود که در این جلسات از نیروهای دولت سابق، احزاب اصولگرا، اصولگرایان آزاد، نمایندگان مجلس دعوت می‌شود تا حضور پیدا کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه با اشاره به برگزاری همایش بانوان اصولگرا ادامه داد: علاوه‌ بر همایش بانوان اصولگرا که با همکاری کمیته بانوان برگزار شد، تاکنون چهار همایش عمومی در تهران برگزار شده و شنبه آینده نیز همایش شکوهمندی از اصولگرایان برگزار می‌شود تا وحدت و وفاق اصولگرایان تقویت شود.

تقوی خاطرنشان کرد: خطی در برخی از رسانه‌ها دنبال می‌شود و گروهی نیز به دنبال ترویج این مفهوم هستند که اصولگرایی برای همیشه جمع شد در حالی که کارهای عظیم و بسیار ارزشمندی در دوره اصولگرایان در کشور انجام شده و سیاه‌نمایی این اقدامات ارزشمند ظلم است.

وی عنوان کرد: این گروه می‌خواهند صحنه را به گونه‌ای نشان دهند که یک اصولگرا نتواند سر خود را در جامعه بلند کند در حالی که نقاط قوت اصولگرایان بیشتر از نقاط ضعف آن است.

عضو جامعه روحانیت مبارز با اشاره به فلسفه تشکیل این جلسات تصریح کرد: جلوگیری از تفرق بخش عظیمی از نیروهای مردمی، کم کردن دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب، کمک به نشاط اجتماعی و سیاسی جامعه و کمک به پیشرفت جامعه و مدیران فلسفه تشکیل این جلسات و همایش‌ها است.

تقوی با تأکید بر اینکه اصولگرایان فتنه را خط قرمز می‌دانند، بیان کرد: اگر فتنه‌گران بخواهند فتنه برپا کرده و آفتاب اعتدال بنا داشته باشد بر آنان بتابد، قطع‌یقین ما تحمل نمی‌کنیم، چراکه فتنه‌گران آمده بودند پا روی ارزش‌های خون شهدا بگذارند و سفره ولایت را جمع کنند که به فضل الهی و با تدابیر رهبری بساط فتنه جمع شد.

وی با اشاره به منشور اصولگرایی افزود: اسلام، جمهوری اسلامی ایران، قانون اساسی، خط و سیره امام راحل و ولایت مطلقه ‌فقیه مبانی است که شاخص‌هایی از دل آن بیرون می‌آید و این شاخص‌ها منشور اصولگرایی را تشکیل می‌دهد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه با اشاره به بایدهایی که اصولگرایان باید مدنظر قرار دهند، اضافه کرد: دفاع از ارزش‌های اسلامی، پایبندی به مبانی انقلاب، التزام عملی به ولایت‌فقیه و فصل‌الخطاب دانستن نظر رهبری، احترام و توجه به جایگاه روحانیت و مرجعیت، ساده زیستی و توجه به گروه‌های ضعیف و نیازمند و اعتقاد به آزادی‌های مشروع و مردم‌سالاری دینی از جمله بایدهایی است که اصولگرایان باید مدنظر قرار دهند.

تقوی ادامه داد: عدالت‌محوری و مبارزه با فساد، تأکید و باور به پیشرفت همه‌جانبه کشور، اداره امور براساس موازین اسلامی و عقلانیت، اعتقاد و التزام و تعامل بین قوا در سایه رهبری، دشمن‌شناسی و استقلال‌طلبی و موضع‌گیری صریح نسبت به فتنه و تلاش برای تحقق وحدت امت اسلامی از دیگر بایدهای اصولگرایی است.

وی با اشاره به نبایدهایی که اصولگرایان باید به آن توجه کنند، بیان کرد: نافرمانی صریح، ضمنی و پنهانی از اوامر و تدابیر رهبری، نادیده گرفتن جریان گذشته انقلاب و زیر سئوال بردن ارزش‌های آن، بی‌توجهی به سرمایه انسانی کارآمد و به کارگیری افراد فاقد تخصص، عدم رعایت موازین اخلاقی، خروج از خط امام براساس تبیین رهبری و عدم رعایت اصل عزت اسلامی و مصلحت کشور در ارتباط با دشمنان از جمله نبایدهای اصولگرایی به شمار می‌رود.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه‌جمعه یادآور شد: بی‌احتیاطی در مصرف بیت‌المال، ایجاد تفرقه بین نیروهای وفادار و همراه رهبری، بی‌توجهی به قوانین، تضعیف حرکت جمعی و فعالیت هماهنگ، بی‌تفاوتی نسبت به مفاسد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی، عدم رعایت اصل تولی و تبری از دیگر نبایدهای اصولگرایی است.

انتهای پیام/77010/ذ40/ظ1004

نظر شما