شناسهٔ خبر: 16739112 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان خبر داد

کشف بزرگ‌ترین محموله گوشی قاچاق از اتوبوس مسافربری در زنجان

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با اشاره به کشف محموله گوشی قاچاق از یک اتوبوس مسافربری از جریمه 6 میلیارد و 100 میلیون ریالی قاچاقچی گوشی تلفن همراه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، مرتضی ممیزی ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان زنجان در برخورد با قاچاقچیان به صورت جدی عمل کرده و در این زمینه گشت‌های مشترک به صورت مستمر انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه طی هفته‌های گذشته میزان پرونده‌های قاچاق وارده به تعزیرات رسیده است، تصریح کرد: از جمله پرونده‌های وارده قاچاق به تعزیرات البسه و پوشاک و گوشی قاچاق بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه اخیراً نیز یک محموله گوشی قاچاق در استان کشف و ضبط شده است، افزود: طی کشف مهم صورت گرفته در شهرستان ایجرود، اتوبوس مسافربری متوقف و پس از بررسی تخصصی توسط دایره آگاهی، جاساز بسیار حرفه‌ای در بدنه اتوبوس مشاهده و پس از باز کردن آن تعداد 587 عدد انواع گوشی تلفن همراه در مارک‌های سامسونگ، اچ تی سی، هواوی و آیفون کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه با حکم شعبه ویژه قاچاق کالا و ارز اتوبوس مسافربری به نفع دولت ضبط شد، اضافه کرد: به دلیل حساسیت موضوع، بلافاصله راننده خودرو به عنوان متهم به شعبه ویژه مبارزه با قاچاق کالا و ارز اداره‌کل تعزیرات حکومتی استان معرفی و شعبه مذکور اقدام به تشکیل پرونده به صورت خارج از نوبت و انجام تحقیقات لازم کرد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان زنجان با بیان اینکه در جلسات رسیدگی، راننده خودرو مالکیت محموله را قبول کرد، افزود: با بررسی مشخص شد که این محموله هیچ‌گونه مدرک گمرکی معتبر را برای ورود قانونی کالاها به داخل کشور ندارد.

ممیزی ادامه داد: پس از احراز قاچاق بودن کالاها، با استعلام از گمرک استان، ارزش محموله بیش از 6 میلیارد ریال اعلام و پس از سیر مراحل قانونی، طبق رأی صادره، عامل قاچاق علاوه بر ضبط خودروی اتوبوس و گوشی‌های تلفن همراه به نفع دولت، به پرداخت جریمه نقدی به میزان 6 میلیارد و 100 میلیون ریال در حق صندوق دولت محکوم شد.

وی تصریح کرد: محموله کشف شده از لحاظ ارزش، طی سال‌های اخیر بزرگترین محموله گوشی تلفن همراه کشف شده در استان به شمار رفته و برای نخستین بار حکم ضبط خودروی اتوبوس مسافربری به نفع دولت صادر شده است.

انتهای پیام/73005/ت30

نظر شما