شناسهٔ خبر: 16721965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ارسال 60 اندیشه جدید به جشنواره ایده های برتر گلستان

گرگان - ایرنا- دبیر استانی ستاد هفته پژوهش و فناوری گلستان گفت: افزون بر 60 ایده جدید به دبیرخانه دومین جشنواره ایده های برتر استان ارسال شده است که از منتخبین آنها در آئین های هفته پژوهش تجلیل می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه علوم کشاورزی گرگان علی نجفی نژاد اظهارداشت: آخرین فرصت ارسال ایده به این جشنواره تا 9 آذر 95 تعیین شده بود.
به گفته وی؛ تکریم اندیشه و ایده پردازی، تشویق خلاقیت ها و نوآوری ها، شناسایی استعدادها و قابلیت ها، ارتباط ایده پردازان با صنعت و کسب و کار از اهداف این جشنواره است.
وی ادامه داد: این ایده ها در زمینه فنی و مهندسی و علوم پایه، کشاورزی و منابع طبیعی، پزشکی و پیراپزشکی و دامپزشکی، علوم انسانی و حوزوی، فرهنگ و هنر، نظامی و انتظامی می باشد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت: آئین پایانی دومین جشنواره ایده های برتر روز دوشنبه هفته جاری برگزار می شود.
وی همچنین از برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش خبر داد و افزود: چهارشنبه 17 آذرماه نیز همزمان با این هفته برنامه تجلیل از پژوهشگران برتر گلستان برگزار خواهد شد و از 13 پژوهشگر برتر دانشگاهی و 2 پژوهشگر برتر دستگاه های اجرایی تقدیر می‌شود.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان عنوان کرد: مراسم پایانی هفته پژوهش و فناوری نیز 18 آذرماه برگزار و از غرفه‌های برتر نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری نیز قدردانی خواهد شد.
وی یادآور شد: در نمایشگاه امسال یک محل جانبی برای نمایش تجهیزات پژوهشگران در نظر گرفته شده است تا بتوانند این ایده ها را در معرض نمایش عموم قرار دهند.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار استان گلستان از 14 لغایت 18 آذر ماه از ساعت9 الی 16 در میدان بسیج، پردیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، سوله آزمایشگاه آب و خاک در مساحت 1350 مترمربع آماده بازدید عموم مردم است.
نجفی نژاد همچنین گفت: امسال بحث تولید ثروت، تجاری سازی ایده‌ها و توجه به اقتصاد دانش بنیان در برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری مد نظر قرار گرفته است.
به گفته وی؛در این نمایشگاه 65 غرفه به ارائه دستاوردهای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، دستگاه های اجرایی و پارک‌های علم و فناوری گلستان اختصاص دارد.
رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان اعلام کرد: شعار هفته پژوهش امسال، پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری زیربنای اقتصاد مقاومتی است که روزهای این هفته با عنوان پژوهش، فناوری و مدرسه، ایده‌های برتر، سرمایه ملی، پژوهش، فناوری و صنعت، پژوهش، فناوری و دانشگاه کارآفرین، پژوهش، فناوری، اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نامگذاری شده است.
وی یادآور شد: یازده کارگاه آموزشی و تخصصی با همکاری دستگاه های اجرایی و کلینیک مادر تخصصی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان طی هفته پژوهش در محل نمایشگاه برگزار می شود.
مراسم هفته پژوهش و فناوری استان گلستان به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی از تاریخ 95/9/14 لغایت 95/9/18 برگزار خواهد شد.
اهداف هفته پژوهش؛ شناسایی توانمندی های پژوهش و فناوری دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی-شناسایی و معرفی پژوهشگران برتر دانشگاه، مراکز تحقیقاتی و سازمان های اجرایی -امکان تجاری سازی یافته های پژوهش و فناوری (فن بازار) وفراهم کردن فضای همکاری بین پژوهشگران است.
1648/7333
**انتشار: پری سالارنیا

نظر شما