شناسهٔ خبر: 16705124 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

1500 دانش فنی در حوزه تحقیقات کشاورزی کشور تولید شد

کرمان - ایرنا - مدیرکل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: 23 موسسه تحقیقات کشاورزی در سطح ملی و 34 مرکز تحقیقات استانی در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت دارند و تاکنون یکهزار و 500 دانش فنی در این حوزه در کشور تولید شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه روابط عمومی پارک علم و فناوری استان کرمان، مجید ولدان در آیین امضای تفاهم نامه بین پارک علم و فناوری و مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان افزود: بزرگترین دغدغه بخش کشاورزی، فرهنگ سازی و آموزش تجاری سازی تحقیقات و فناوری است.
وی ادامه داد: به منظور تسهیل این امر مهم، شیوه نامه مالکیت فکری تصویب شده تا حق مادی و معنوی محقق و به رسمیت شناخته شود.
رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان نیز ضمن اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان شاخص کشاورزی در کل کشور مطرح است گفت: بخش کشاورزی استان کرمان پتانسیل های خوبی دارد تا جایی که در این بخش رتبه اول را از نظر تعداد شرکت های دانش بنیان داشته باشیم.
عباس قوام افزود: پارک های علم و فناوری حلقه اتصال تحقیقات به صنعت هستند و افتتاح مرکز مبادلات تجاری فناوری های پیشرفته، راه اندازی مرجع مالکیت فکری و تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان کرمان از فعالیت هایی است که در پارک علم و فناوری برای تسهیل امر تجاری سازی محصولات و ایده های دانش بنیان صورت گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه در یک سال اخیر 2 جشنواره تجاری سازی در کرمان و دبی برگزار شده است گفت: سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته هفتم و هشتم بهمن ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.
وی همچنین عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان کرمان با حدود 200 شرکت فناور و 14 مجتمع فناوری در استان کرمان فعالیت می کند و طی یک ماه گذشته این سومین تفاهم نامه پارک علم و فناوری این استان در بخش کشاورزی است که منعقد می شود.
رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان نیز گفت: مرکز تحقیقات و کشاورزی با همکاری 9 بخش تحقیقاتی و دارا بودن 40 عضو هیئت علمی با سابقه به تحقیقات کاربردی حوزه کشاورزی در این استان می پردازد.
هرمزد نقوی افزود: این تفاهم نامه به طور قطع به سود فعالیت های اقتصادی شرکت هایی خواهد بود که در حوزه فناوری های بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
خبرنگار: سمیه حسن شاهی ** انتشار دهنده: نجمه حسنی
7440/3029

انتهای پیام /*

نظر شما