شناسهٔ خبر: 16707044 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: هدانا | لینک خبر

فعالیت 200 شرکت فناور و 14 مجتمع فناوری در استان کرمان

ایسنا

صاحب‌خبر -

فناوری

دکتر عباس قوام رئیس پارک علم و فناوری استان کرمان طی سخنانی در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به اینکه استان کرمان به عنوان شاخص کشاورزی در کل کشور مطرح است، گفت: بخش کشاورزی استان کرمان پتانسیل‌های خوبی دارد تا جایی که در این بخش رتبه اول را به لحاظ تعداد شرکت‌های دانش بنیان داریم.

وی افزود: پارک های علم و فناوری حلقه اتصال تحقیقات به صنعت هستند و افتتاح مرکز مبادلات تجاری فناوری‌های پیشرفته، راه‌اندازی مرجع مالکیت فکری و تاسیس صندوق پژوهش و فناوری استان از فعالیت‌هایی است که در پارک علم و فناوری  جهت تسهیل امر تجاری سازی محصولات و ایده‌های دانش بنیان صورت گرفته است.

قوام در ادامه با بیان اینکه در یک سال اخیر دو جشنواره تجاری سازی در کرمان و دبی برگزار شده است، گفت: سومین جشنواره تجاری سازی فناوری های پیشرفته هفتم و هشتم بهمن ماه در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

وی همچنین عنوان کرد: پارک علم و فناوری استان کرمان با حدود 200 شرکت فناور و 14 مجتمع فناوری در کل استان کرمان فعالیت می‌کند و طی یک ماه گذشته این سومین تفاهم نامه پارک علم و فناوری استان کرمان در بخش کشاورزی است که منعقد می‌شود.

دکتر هرمزد نقوی رئیس مرکز تحقیقات و کشاورزی و منابع طبیعی استان کرمان در ادامه این مراسم گفت: مرکز تحقیقات و کشاورزی با همکاری  9 بخش تحقیقاتی و دارا بودن 40 عضو هیات علمی باسابقه به تحقیقات کاربردی حوزه کشاورزی در سطح استان می پردازد.

وی افزود: این تفاهم نامه قطعا به سود فعالیت‌های اقتصادی شرکت‌هایی خواهد بود که در حوزه فناوری‌های بخش کشاورزی فعالیت می کنند.
 
دکتر ولدان مدیر کل دفتر امور فناوری سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی نیز در این مراسم گفت: 23 موسسه تحقیقات کشاورزی در سطح ملی و 34 مرکز تحقیقات استانی در حوزه تحقیقات کشاورزی فعالیت می کنند که در نتیجه 1500 دانش فنی در این حوزه در کشور تولید شده است.

وی افزود: بزرگترین دغدغه بخش کشاورزی، فرهنگ سازی و آموزش تجاری سازی تحقیقات و فناوری است تا به منظور تسهیل این امر، شیوه نامه مالکیت فکری تصویب شده و حق مادی و معنوی محقق به رسمیت شناخته شود. 

نظر شما