شناسهٔ خبر: 16402225 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

خدمات ایساکو به زائران در ۳ شهر مرزی مهران، شلمچه و چزابه ارائه می‌شود

حمل رایگان و تخفیف ۲۰درصدی در خدمات تعمیرگاهی

صاحب‌خبر -

گروه خودرو: ایساکو با هدف ارائه خدمات ویژه به زائران عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی، ۱۹۹ اکیپ امدادرسان را در مسیرهای منتهی به مهران، شلمچه و چزابه تجهیز کرده است.

مدیرعامل ایساکو با بیان این خبر گفت: در این طرح که از ۲۶ آبان ماه به مدت یک هفته اجرا می‌شود، ۱۹۹ اکیپ امدادرسانی شامل ۲۰ نمایندگی، ۲۰ فروشگاه مجاز، ۲ تعمیرگاه صحرایی، ۱۵۷ خودرو و موتور امدادرسان، کانکس و خودروبر تجهیز شده است.
سید رضا حسینی که در جمع خبرنگاران خدمات ویژه ایساکو در اربعین را تشریح می‌کرد، از تامین اقلام موردنیاز برای این طرح از ۳ ماه گذشته خبر داد و گفت: قطعات یدکی موردنیاز از هفته گذشته به مناطق مرزی ارسال شده و ستاد اجرایی درحال سرکشی و نظارت قبل از آغاز مراسم اربعین است.
وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اجرای این طرح اظهار کرد: از آغاز سال ۹۵ همزمان با برنامه‌ریزی سالانه شرکت، تدابیر لازم برای این طرح اندیشیده شده و قطعات پرمصرف با ملاک قرار دادن طرح سال گذشته، سفارش‌گذاری، تامین و به نمایندگی‌های مرزی ارسال شد. بر این اساس ۷۹ قلم قطعه به ارزش ۱۷۰هزار دلار برای کشور عراق تامین و ارسال شده است.
مدیرعامل ایساکو گفت: همزمان با اجرای این طرح در ۳ محور مرزی شلمچه، چزابه و مهران ۲۰ نمایندگی در ترکیب یک شیفت، دو شیفت و ترکیبی آماده ارائه خدمات به زائران اربعین خواهند بود همچنین ۱۶۰ اکیپ امدادی در محورهای مختلف خدمات رسانی خواهند کرد.
حسینی با بیان اینکه یکی از طرح‌هایی که در دستور کار امسال قرار گرفت، گسترش خدمات به داخل مرز عراق بود، تصریح کرد: براساس بررسی‌های انجام شده و با همکاری استاندار ایلام و خوزستان مرز مهران پرترددتر از سایر مسیرها شناسایی شد که بر این اساس حدود ۶۰درصد از امکانات امدادرسانی در این مسیر مستقر شده است.
وی ضمن تاکید بر رایگان بودن حمل خودرو امدادخواه و تخفیف ۲۰درصدی خدمات تعمیرگاهی افزود: در دو نقطه صفر مرزی مهران و شلمچه تعمیرگاه صحرایی ایجاد کرده‌ایم.
حسینی تامین و تجهیز خودروهای امدادی و چادرهای صحرایی در خاک عراق را از دیگر اقدامات بهبود خدمت‌رسانی در اربعین امسال دانست و گفت: قطعات موردنیاز این شبکه ارسال شده و امدادگران عراقی برای ارائه خدمات مطلوب آموزش دیده‌اند. وی در عین حال تاکید کرد: برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت خدمت‌رسانی یکی از همکاران امدادخودرو در کنار نیروی عراقی حضور خواهد داشت.
حسینی یادآور شد که درحال‌حاضر متناسب با تعداد زائران، ‌۱/۵تا ۲میلیون اکیپ هماهنگ شده که بنابر اعلام نیاز استان‌های همجوار، نسبت به افزایش اکیپ اقدام خواهیم کرد.
وی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده استقرار نمایندگی‌ها و اکیپ‌های خدمت‌رسانی بازرسی طرح در ۲ فاز برنامه‌ریزی شده است. فاز نخست بازرسی قبل از اجرای طرح با هدف بررسی آمادگی نمایندگی‌ها و اکیپ‌ها خواهد بود. فاز دوم نیز شامل نظارت بر عملکرد نمایندگی‌ها و اکیپ‌ها در مسیرهای تعیین شده در زمان طرح است.
مدیرعامل ایساکو ارائه خدمات وای فای رایگان در سطح مناطق مرزی را از دیگر خدمات ویژه به زائران عراق عنوان کرد و گفت: هموطنان می‌توانند از فضای مجازی با پهنای باند و سرعت بالا بهره‌مند شوند.
وی ادامه داد: توسعه و گسترش نرم‌افزار موبایل اپلیکیشن ایساکو را نیز در این مراسم برنامه‌ریزی کرده‌ایم. حسینی ارائه خدمات به سایر خودروهای امدادخواه براساس مسئولیت‌های اجتماعی ایران‌خودرو را از دیگر برنامه‌های ایساکو عنوان کرد و گفت: این شرکت آمادگی دارد در صورت افزایش تعداد زائران امکانات امدادی خود را نیز افزایش دهد.
حسینی گفت: مسئولیت‌های اجتماعی گروه صنعتی ایران‌خودرو ما را موظف می‌کند تا در این مراسم معنوی، با پیش‌بینی، برنامه‌ریزی و نظارت مستمر بر اجرای درست طرح امدادی حضور فعالی داشته و به عزاداران حسینی خدمت‌رسانی کنیم.

 


ارائه خدمات استاندارد و یکنواخت به مشتریان
مدیرعامل ایساکو با اشاره به حجم گسترده خدمات در کل کشور اظهار کرد: در این شرایط بروز نارضایتی‌هایی اجتناب‌ناپذیر است اما تمام تلاش بر این است تا خدمات استاندارد و یکنواختی در شبکه به مشتریان ارائه شود.
وی اظهار کرد: بر این اساس هدف‌گذاری امسال برای کاهش زمان خدمات‌رسانی، ۲۵ دقیقه پیش‌بینی شده، این در حالی است که هم‌اکنون ۳هزار و ۵۰۰ امدادگر در کشور در حال ارائه خدمات هستند و بخش خصوصی نیز سیستم نظارتی قوی ارائه می‌دهد.
به گفته حسینی، در طرح اربعین سال گذشته شاهد پذیرش ۲هزار خودرو بودیم و بیشترین خدمات نیز در مرز مهران ارائه شد که بنابه تجربه سال گذشته، امسال برنامه‌ریزی کامل‌تری در این منطقه انجام شده است.
وی با تاکید بر اینکه مرجع اطلاعات این طرح ستاد برگزاری اربعین است، گفت: پیش‌بینی این ستاد، افزایش ۵۰درصدی زائران سفر به کربلا در روز اربعین بوده، بنابراین تعداد اکیپ و خدمات نیز بر این اساس پیش‌بینی شده است.
مدیرعامل ایساکو در ادامه با اشاره به صادرات ۱۰۰هزار خودرو از محصولات ایران‌خودرو به عراق اظهار کرد: براساس نظر مدیرعامل ایران‌خودرو، این خودروها نمایندگان ما در کشور هدف هستند براین اساس در بعد اولیه، وظیفه خدمت‌رسانی به محصولات صادراتی مدنظر قرار می‌گیرد.

 


زمان انتظار برای امدادخواهان به۲۵ دقیقه می‌رسد
مدیرعامل شرکت امدادخودرو ایران نیز در ادامه این نشست خبری از کاهش حداکثر زمان انتظار برای دریافت خدمات امدادی مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو به ۲۵ دقیقه خبر داد.
شهرام صالحی با بیان این مطلب افزود: در حال حاضر بیشترین زمان امدادرسانی به مشتریان ۲۸ دقیقه است که با تدوین برنامه اصلاحی و بهبود فرآیندها این زمان به حداقل ممکن کاهش خواهد یافت.
مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران با تاکید براینکه آماده ارائه سریع‌ترین خدمات به زائران اربعین است، درباره بیشترین درخواست امداد برای زائران در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته بیشترین درخواست امداد برای زائران اربعین شامل خواب باتری، گم شدن سوئیچ و درخواست حمل خودرو بوده است.
صالحی گفت: برای ارائه بهتر این خدمات در امسال از قبل تمهیدات لازم درنظر گرفته شده و با استفاده از تجارب سال گذشته خدمات امدادی در سطح بسیار مطلوبی به زائران در مسیرهای منتهی به شهرهای شلمچه، چزابه و مهران و حتی در داخل خاک عراق ارائه خواهدشد.
وی یادآور شد: تمام حمل‌ونقل‌هایی که در طرح اربعین ایران‌خودرو برای مشتریان انجام می‌شود رایگان خواهد بود اما اگر خودرویی به تعمیرات نیاز داشته باشد با ۲۰درصد تخفیف کار آنها انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران در عین حال نسبت به جولان خودروهای امدادی متفرقه و سودجو در سطح شهرها و جاده‌های کشور هشدار داد و افزود: مشتریان گروه صنعتی ایران‌خودرو در هر زمان و مکانی از طریق تماس با شماره ۰۹۶۴۴۰ می‌توانند با اطمینان خاطر و در سریع‌ترین زمان ممکن خدمات مورد نیاز خود را دریافت کرده و بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنند.


نظر شما