شناسهٔ خبر: 1612806 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین وضع جاده ها؛

بسته بودن ۶ محور در کشور؛ اعلام مسیرهای جایگزین

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور شش محور مواصلاتی کشور را به علت بارش برف و طغیان رودخانه ها بسته اعلام کرد و از هموطنان خواست برای آگاهی از آخرین وضعیت راه های کشور با شماره تلفن گویای ۸۸۹۲۵۲۵۲ و ۱۴۱ تماس بگیرند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی اکبر آشوری گفت: محور کنارک – جاسک و محور فرعی ایرانشهر – خیرآباد واقع در جنوب استان سیستان و بلوچستان به علت طغیان رودخانه های محلی تا اطلاع بعدی بسته شده است.

به گفته وی محور شمشک – دیزین (جاده اختصاصی بین پارکینگ بالا تا پارکینگ پائین) واقع در استان البرز، به علت بارش برف تا اطلاع بعدی بسته است، اما همه روزه‏ امکان رفت و آمد از تهران به محور شمشک تا پارکینگ بالا، از ساعت 7 لغایت 17 و از کرج به محور دیزین تا پارکینگ پائین، به طور 24 ساعته، فراهم است.

آشوری گفت: محورشهداد - نهبندان، مقطع واقع در استان کرمان، به علت وقوع سیلاب از کیلومتر 60 تا 73 و محور پونل - خلخال، ( از سه راهی پونل تا ورودی جاده زندانه ) واقع در استان گیلان به علت بارش برف، تا اطلاع بعدی بسته شده است.

وی با بیان اینکه محور دیهوک – نهبندان، واقع در استان کرمان نیز به علت سیل، تا اطلاع بعدی بسته است؛ افزود: محوراصلی قم – گرمسار و بر عکس، واقع در استان های تهران‏، سمنان و قم، به علت ادامه عملیات راهسازی، تا 31 خرداد بسته است. محور جایگزین برای خودروهای سواری آزادراه قم ـ تهران، برای وسائل نقلیه سنگین، محور قدیم قم ـ تهران و در ادامه برای تمامی خودروها، جاده امام رضا (ع) به سمت پاکدشت و گرمسار خواهد بود.

وی گفت: در محور کرمان ـ راین ـ حسین آباد ـ جیرفت (ساردوئیه ـ جیرفت)، واقع در استان کرمان به علت مداخله با ترافیک شهری‏، و آمد و رفت در جاذبه های گردشگری و عبور 23 کیلومتری از مسیر فرعی، رفت و آمد خودروهای سنگین و حاملان فرآورده های نفتی، ممنوع و محور ترانزیت کرمان ـ دهبکری ـ جیرفت، محور جایگزین آن اعلام شده و رفت و آمد وسائل نقلیه سواری در محور یاد شده است.

آشوری تصریح کرد: براساس تصاویر دریافتی از دوربین های نظارتی، سامانه های هوشمند تردد شمارشعب راهداری سراسر کشور، در حال حاضر به استثنای محورهای بسته و ممنوع یاد شده، باقی محورهای ارتباطی کشور باز و رفت و آمد در آنها همچون همیشه ادامه دارد.

دانلود

مدیر مرکز مدیریت راه های کشور در پایان توصیه کرد: از آنجا که در ایام تعطیلات نوروزی، شاهد افزایش بار ترافیکی در بیشتر راه های اصلی کشور هستیم، هموطنان برای آگاهی از آخرین وضع راه های کشور می توانند با شماره تلفن گویای 88925252 و 141 تماس بگیرند یا اینکه به وب سایت iran141.ir مراجعه کرده و یا به شماره 1000141 پیامک بزنند.

 

در همین حال، محورهای پرآمد و شد در مسیرهای شهرهای زیارتی و گردشگرپذیر، امسال، با 30 فروند بالگرد هواپیمایی نیروی انتظامی کنترل می شود.

 

پلیس راهور، افزون بر استفاده از بالگردهای هواناجا در جاده های پررفت و آمد استان های گردشگرپذیر، هر روز ترافیک محورهای خروجی و ورودی پایتخت را نیز کنترل و گره های ترافیکی را روان سازی می کند.

دانلود

 

وزیر راه نیز مسافرت های نوروزی را در بخش هوایی 15 هزار سفر، در بخش دریایی 2 میلیون و در بخش ریلی یک میلیون سفر اعلام کرد.

دانلود

 

نظر شما