شناسهٔ خبر: 1590428 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

کامرون به افغانستان رفت

کامرون نخست وزیر انگلیس امروز جمعه در سفری از پیش‌ اعلام نشده به منظور دیدار با مقامات دولت وحدت ملی جدید افغانستان وارد این کشور شد. دیدار او از افغانستان چهار روز پس از تحلیف اشرف غنی احمد زی رئیس جمهور افغانستان صورت می گیرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبراز رویترز، «دیوید کامرون» نخست‌وزیر انگلیس روز جمعه در سفری از پیش اعلام‌نشده، وارد کابل پایتخت افغانستان شد تا اولین رئیس دولت خارجی باشد که پس از تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان، به این کشور سفر می‌کند.

خبرگزاری رویترز گزارش داده است که کامرون و تیم همراهش صبح جمعه وارد کاخ ریاست‌جمهوری افغانستان شده‌اند و وی قرار است با «اشرف غنی احمد زی» رئیس‌جمهور جدید افغانستان دیدار کند.

آقای غنی چهار روز قبل پس از ماه‌ها تنش بر سر نتایج انتخابات، به عنوان رئیس‌جمهور سوگند یاد کرد. «عبدالله عبدالله» رقیب وی در انتخابات نیز به عنوان معاون اجرایی در دولت وحدت ملی منصوب شده است.

خبرگزاری فرانسه گزارش داده است که  کامرون در این سفر، با نیروهای انگلیسی مستقر در افغانستان نیز دیدار می‌کند. وی شب گذشته برای بازدید از نیروهای نظامی انگلیس که برای مشارکت در عملیات علیه داعش، در قبرس به سر می‌برند نیز به آن کشور سفر کرده بود.

«دیوید کامرون»، در بازدید از پایگاه نیروی هوایی سلطنتی«آکروتیری» در قبرس، از اضافه شدن دو فروند جت جنگنده «تورنادو» (متعلق به نیروی هوایی این کشور) به منظور گسترش سلسله عملیات ضد داعش خبر داد.

 

دانلود

نظر شما