شناسهٔ خبر: 1587807 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

استاندار لرستان:

اقتصاد مقاومتی بهترین نسخه شفابخش برای اقتصاد لرستان است

گروه اجتماعی: بازوند سیاست اقتصاد مقاومتی را بهترین نسخعه شفابخش برای اقتصاد استان لرستان دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، هوشنگ بازوند، استاندار استان لرستان، پنج‌شنبه دهم مهر، در نشست خبری که با حضور محمدابراهیم مداحی، رئیس کمیسیون چشم‌انداز و امور نخبگان و رئیس دبیرخانه دائمی سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و  محمدجواد ایروانی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در استانداری لرستان برگزار شد، با اشاره به این‌که سیاست اقتصاد مقاومتی می‌تواند برای اقتصاد استان نسخه شفابخش باشد، افزود: این سیاست از تاریخ 22 بهمن 92 ابلاغ شد که بلافاصله با برگزاری همایش‌های شهرستانی و استانی، رویکردهایی را استخراج کردیم که سند آمایش شهرستانی و استانی و همچنین برش اشتغال ازجمله نتایج آن است.
وی با اشاره به این‌که اکنون ترکیبی از سند آمایش و برش اشتغال را در دست داریم، ادامه داد: هدف ما در حال حاضر، احیای ظرفیت‌های بلاتکلیف، نیمه‌فعال و یا غیرفعال استان است، و این درحالی‌است که کل اعتبارات استان با کل منابع بانکی که داریم برابری می‌کند و این نشان دهنده زمین‌گیر شدن اقتصاد در استان لرستان است.
بازوند اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی تأکید بسیار دارد که ما سعی در اجرا کردن آن در استان داریم.

وی با بیان این‌که در حال حاضر صنایع استان لرستان با 15 تا 17 درصد ظرفیت تولید خود فعالیت دارند، به برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در استان لرستان اشاره و عنوان کرد: با ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ما نیز در استان اقدامات لازم را در دستور کار خود برای اجرای آن‌ها قرار دادیم.

استاندار لرستان از تهیه و تدوین سند اشتغال لرستان با برش‌های شهرستان آن در لرستان در این راستا خبر داد و گفت: همچنین تهیه و تدوین سند آمایش سرزمین استان و همچنین تلفیق سند آمایش با سند اشتغال استان نیز یکی دیگر از اقدامات صورت گرفته در این رابطه بوده است.

 بازوند با اشاره به آسیب شناسی لازم در استان در راستای اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: در این راستا احیای ظرفیت‌های بلاتکلیف در حوزه اقتصادی یکی از برنامه‌های ما در این زمینه است.

وی با اشاره به این‌که ارزش پروژه‌های بلاتکلیف لرستان سه هزار و 600 میلیارد تومان است عنوان کرد: این میزان با منابع بانکی لرستان برابری می‌کند.

استاندار لرستان با بیان این‌که این پروژه‌ها و ظرفیت‌های بلاتکلیف اقتصاد لرستان را زمین‌گیر کرده است، افزود: در این راستا اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی می‌تواند نقش بسزایی در احیای این ظرفیت‌های بلاتکلیف در استان داشته باشد.

بازوند همچنین از عدم موفقیت بخش خصوصی در لرستان انتقاد کرد و گفت: به‌واقع باید گفت که متاسفانه همواره خصوصی سازی در لرستان به‌نوعی تعطیل بوده است.

نظر شما