شناسهٔ خبر: 1588954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار لرستان:

اقتصاد مقاومتي بهترين نسخه شفابخش براي اقتصاد لرستان است

استاندار لرستان گفت: اقتصاد مقاومتي بهترين نسخه شفابخش براي اقتصاد لرستان است .

صاحب‌خبر - به گزارش خبرگزاري موج، هوشنگ بازوند، استاندار استان لرستان، پنج‌شنبه دهم مهر، در نشست خبري که با حضور محمدابراهيم مداحي، رئيس کميسيون چشم‌انداز و امور نخبگان و رئيس دبيرخانه دائمي سياست‌هاي کلي اقتصاد مقاومتي و محمدجواد ايرواني، عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در استانداري لرستان برگزار شد، با اشاره به اين‌که سياست اقتصاد مقاومتي مي‌تواند براي اقتصاد استان نسخه شفابخش باشد، افزود: اين سياست از تاريخ 22 بهمن 92 ابلاغ شد که بلافاصله با برگزاري همايش‌هاي شهرستاني و استاني، رويکردهايي را استخراج کرديم که سند آمايش شهرستاني و استاني و همچنين برش اشتغال ازجمله نتايج آن است.
وي با اشاره به اين‌که اکنون ترکيبي از سند آمايش و برش اشتغال را در دست داريم، ادامه داد: هدف ما در حال حاضر، احياي ظرفيت‌هاي بلاتکليف، نيمه‌فعال و يا غيرفعال استان است، و اين درحالي‌است که کل اعتبارات استان با کل منابع بانکي که داريم برابري مي‌کند و اين نشان دهنده زمين‌گير شدن اقتصاد در استان لرستان است.
بازوند اظهار کرد: مقام معظم رهبري در اجرايي کردن اقتصاد مقاومتي تأکيد بسيار دارد که ما سعي در اجرا کردن آن در استان داريم.
وي با بيان اين‌که در حال حاضر صنايع استان لرستان با 15 تا 17 درصد ظرفيت توليد خود فعاليت دارند، به برگزاري همايش اقتصاد مقاومتي در استان لرستان اشاره و عنوان کرد: با ابلاغ سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي از سوي مقام معظم رهبري ما نيز در استان اقدامات لازم را در دستور کار خود براي اجراي آن‌ها قرار داديم.
استاندار لرستان از تهيه و تدوين سند اشتغال لرستان با برش‌هاي شهرستان آن در لرستان در اين راستا خبر داد و گفت: همچنين تهيه و تدوين سند آمايش سرزمين استان و همچنين تلفيق سند آمايش با سند اشتغال استان نيز يکي ديگر از اقدامات صورت گرفته در اين رابطه بوده است.
بازوند با اشاره به آسيب شناسي لازم در استان در راستاي اجراي سياستهاي اقتصاد مقاومتي عنوان کرد: در اين راستا احياي ظرفيت‌هاي بلاتکليف در حوزه اقتصادي يکي از برنامه‌هاي ما در اين زمينه است.
وي با اشاره به اين‌که ارزش پروژه‌هاي بلاتکليف لرستان سه هزار و 600 ميليارد تومان است عنوان کرد: اين ميزان با منابع بانکي لرستان برابري مي‌کند.
استاندار لرستان با بيان اين‌که اين پروژه‌ها و ظرفيت‌هاي بلاتکليف اقتصاد لرستان را زمين‌گير کرده است، افزود: در اين راستا اجراي سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي مي‌تواند نقش بسزايي در احياي اين ظرفيت‌هاي بلاتکليف در استان داشته باشد.
بازوند همچنين از عدم موفقيت بخش خصوصي در لرستان انتقاد کرد و گفت: به‌واقع بايد گفت که متاسفانه همواره خصوصي سازي در لرستان به‌نوعي تعطيل بوده است.

نظر شما