شناسهٔ خبر: 15801950 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

امیردریادار سیاری:

ماموریت همه ناوگروه ها برقراری امنیت کشتی های تجاری است

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: ماموریت همه ناوگروه های ارتش، برقراری امنیت کشتی های نفتکش و تجاری کشورمان است که از منطقه خلیج عدن عبور می کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، امیر دریادار حبیب الله سیاری در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: طبق معمول، ناو گروه 44 نیروی دریایی راهبردی ارتش شامل ناوشکن الوند و ناوبوشهر منطقه را به مقصد خلیج عدن برای برقراری امنیت کشتی های نفتکش و تجاری کشور ترک کردند. وی گفت: پس از انجام این ماموریت این ناو گروه به سمت سواحل سومالی و تانزانیا حرکت می کند و در صورت مناسب بودن شرایط آب و هوایی پس از بازدید از تانزانیا به سوی آفریقای جنوبی عزیمت خواهد کرد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش تصریح کرد: در برخی از خبرها عنوان شده که ناوهای جنگی ایران به سوی سواحل یمن عزیمت کردند، البته این خبر معنا و مفهوم دیگری دارد زیرا یکی از سواحل خلیج عدن،  یمن است.

امیر دریادار سیاری ادامه داد: خلیج عدن نقطه ای است که ناوگروه های ما برای برقراری امنیت به آنجا عزیمت می کنند و خیلی واضح است که این ناو گروه نیز مانند دیگر ناو گروه ها در خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ برای برقراری امنیت کشتی ها حضور داشته باشد. وی افزود: ماموریت ناو گروه 44 درصورت سفر به آفریقای جنوبی سه ماه زمان نیاز دارد.
 

نظر شما