شناسهٔ خبر: 1548308 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون-کره‌جنوبی؛

مهدی علیاری به دیدار پایانی رسید/دومین طلا در انتظار فرنگی‌

فرنگی كار شایسته وزن 98 كیلوگرم كشورمان به دیدار فینال رقابت های كشتی فرنگی بازی های آسیایی اینچئون راه یافت.

صاحب‌خبر -

فرنگی‌كار شایسته وزن 98 كیلوگرم كشورمان به دیدار فینال رقابت‌های كشتی فرنگی بازی‌های آسیایی اینچئون راه یافت.

به گزارش ایلنا، دروزن 98 کیلوگرم مهدی علیاری پس از استراحت در دور اول، در دور دوم نوزات صالح از سوریه را با نتیجه 9 بر 2 شكست داد. وی در دور سوم و در مرحله نیمه نهایی مقابل یرولان ایسکاکوف از قزاقستان قهرمان و نایب قهرمان آسیا با نتیجه 3 بر یك به برتری دست یافت و راهی دیدار پایانی شد.

در وزن 71 کیلوگرم سعید عبدولی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم مقابل ماکسات یرژپوف از قزاستان دارنده مدال های نقره و برنز آسیا با نتیجه 4 بر یك به برتری دست یافت. وی در مرحله نیمه‌نهایی مقابل جی هیون جونگ از کره‌جنوبی قهرمان المپیک 2004 آتن، دارنده دو مدال برنز جهان، نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی گوانگجو و قهرمان آسیا با ناداوری محض و دخالت مستقیم مقابل كشتی‌گیر كشور میزبان با نتیجه 9 بر 6 سزاورانه از صعود به دیدار فینال بازماند.

عبدولی جوان شایسته اندیمشكی در حالیكه 5 بار فیتو مقابل حریف كره‌ای اجرا كرد و حتی داوران ضربه‌فنی اعلام كردند، اما به یكباره با دخالت مستقیم كیم رئیس شورای‌كشتی آسیا،‌ میخالوف و طاهر غلام‌اف ازبكستانی رأی برخلاف قوانین برگردانده شد و حتی داوران در ادامه 4 امتیاز نیز به حریف كره‌ای تقدیم كردند تا كلكسیون خوش‌خدمتی خود را كامل كنند. بی‌شك سعید عبدولی از دید مردم علاقه‌مند و جامعه كشتی قهرمان بازی‌های آسیایی اینچئون است. وی برای كسب مدال برنز عصر امروز به مصاف یاداو از هند می‌رود.در این وزن توردی یف از ازبكستان و جی هیون جونگ از كره‌جنوبی فینالیست شدند.

در وزن 80 كیلوگرم حبیب اله اخلاقی نیز با شكست كشتی گیرانی از قطر و ازبكستان فینالیست شد تا در دیدار پایانی با تسوكاسا تسوروماكی از ژاپن نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو مبارز كند. مسابقات 4 وزن دوم و پایانی روز چهارشنبه در سالن دو وون اینچئون برگزار می‌شود.

 

نظر شما