شناسهٔ خبر: 1536150 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

بازی‌های‌آسیایی‌اینچئون-کره‌جنوبی؛

عزت‌اله اکبری به نقره بسنده کرد/سومین مدال‌کشتی‌آزاد در اینچئون

عزت‌اله اکبری با شکست مقابل کشتی‌گیر ازبک در دیدار فینال وزن 74 كیلوگرم به مدال نقهه این وزن بسنده کرد.

صاحب‌خبر -

عزت‌اله اکبری با شکست مقابل کشتی‌گیر ازبک در دیدار فینال وزن 74 كیلوگرم به مدال نقهه این وزن بسنده کرد.

به گزارش، در وزن 74كیلوگرم عزت‌اله اكبری پس از استراحت در دور نخست در مرحله یك چهارم نهایی مقابل محمد بوت از پاكستان با نتیجه 10 بر صفر به برتری دست یافت و به جمع چهار كشتی گیر برتر راه یافت. وی در مرحله نیمه نهایی مقابل لی از كره جنوبی نفر سوم آسیا در حالی كه تا دقایق پایانی با نتیجه 3 بر 3 از حریف عقب بود با نتیجه 4 بر 3 به برتری دست یافت و فینالیست شد. این آزادکار کشورمان در دیدار فینال با رشید قربان‌اف ازبک مصاف کرد که در پایان 6 دقیقه تلاش این حریف ازبک بود که 3 بر 2 به پیروزی رسید تا دست آزادکار ما به مدال طلای سوم کشتی‌آزاد نرسد.

در وزن 61 كیلوگرم مسعود اسماعیل‌پور در دور نخست مقابل جمشید كنجی‌یف از ازبكستان با نتیجه 11 بر یك به برتری دست یافت. وی در دور دوم لی سئونگ چول از كره جنوبی را با نتیجه 7 بر 2 با اقتدار شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. اسماعیل پور در مرحله نیمه نهایی در یك كشتی دیدنی با نتیجه 8 بر 3 از سد دولت نیازبیكوف از قزاقستان دارنده مدال برنز جهان به برتری دست یاف و فینالیست شد. وی در دیدار فینال باجرانگ باجرانگ از هند نفر سوم جهان را نیز 6 بر 4 از پیش رو برداشت تا به عنوان قهرمانی و مدال‌طلای این وزن دست یابد. این دومین طلای آزادکاران و هشتمین مدال طلای کاروان اعزامی ایران بود تا ورزشکاران ما بهرتبه پنجم جدول رده بندی برسند.

در وزن 86 كیلوگرم میثم مصطفی جوكار در دور اول مقابل ژان فنگ از چین نفر سوم آسیا با نتیجه 11 بر یك به پیروزی رسید. وی در دور دوم پاوان كومار از هند را با نتیجه 10 بر صفر شكست داد و راهی مرحله نیمه نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 4 بر یک گواینگ كیم از كره جنوبی را از پیش رو برداشت و راهی دیدار فینال شد. حریف وی در این دیدار یسبولات نورژومبایف از قزاقستان است.

در وزن 125 كیلوگرم پرویز هادی در دور اول مقابل ژائو دنگ از چین نفر سوم آسیا و نفر پنجم رقابت های جهانی با نتیجه 11 بر صفر به برتری دست یافت. وی در دور دوم مقابل جارگال سای خان از مغولستان نفر دوم بازی های آسیایی گوانگجو با نتیجه 4 بر صفر به برتری دست یافت. هادی در مرحله نیمه نهایی مقابل نام از كره جنوبی نایب قهرمان آسیا با نتیجه 9 بر یك پیروز و فینالیست شد. حریف وی در دیدار پایانی دولت شابانبای از قزاقستان نفر پنجم المپیك و سوم آسیا است.

نظر شما