شناسهٔ خبر: 68641680 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

روایت خبرنگار ورزش سه از لحظات ناگوار فولادشهر

جزئیات جدید از مرگ ناگهانی مرتضی ملوانی!

بعد از مرگ ناراحت‌کننده هوادار انزلی‌چی، خبرنگار ورزش سه به دنبال جزییات جدیدی از این اتفاق ناگوار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ''ورزش سه''، جمعه شب، شب تلخ فوتبال ایران در ورزشگاه فولادشهر اصفهان بود؛ جایی که هوادار انزلی‌چی ملوان دار فانی را وداع گفت و خانواده فوتبال را عزادار کرد.

*نامش مرتضی بود؛ مرتضی خائفی با بیش از شصت سال سن. آقا مرتضی از تیفوسی‌های ملوان محسوب می‌شد که برای تماشای این مسابقه با اتوبوس حامل هواداران این تیم خودش را به فولادشهر رسانده بود. اصرار اطرافیان هم برای منصرف کردن او از حضور در اصفهان بی‌فایده بوده و علی‌رغم رنج بردن از بیماری قلبی، مثل همیشه در استادیوم محل برگزاری مسابقه تیم محبوبش حضور داشت .

نیمی از دقایق مسابقه در نیمه اول سپری شده که هیاهوی هواداران خبر ناگواری را مخابره می‌کند؛ آقا مرتضی دچار ایست قلبی شده است. لحظات جان می‌کنند. آمبولانس کجاست؟ در حدفاصل رسیدن آمبولانس به بیمار، اعضای تیم ملوان که به خوبی مرتضی را می‌شناسند و از بیماری او مطلع هستند؛ از دکتر تیم می‌خواهند که خودش به سمت سکوها برود. اما به گفته شاهدین مطلع کردن دکتر صیاد، صحبت با ناظر مسابقه و ترک نیمکت و حضور او روی سکوها وقت زیادی می‌برد.

2080540 تصویر دردناک از حادثه تلخ فولادشهر: وقتی احیا به نتیجه نرسید.

در همین زمان هم مازیار زارع با اطلاع از موضوع، اصرار به قطع مسابقه دارد که داوود رفعتی، ناظر بازی چنین اجازه‌ای نمی‌دهد. موضوعی که مازیار زارع در کنفرانس مطبوعاتی خود نیز به آن اشاره می‌کند و حتی در جریان مسابقه چندین بار با یادآوری مسابقه گرانادا و اتلتیکو که بعد از مرگ هوادار در جریان مسابقه، قطع شد؛ از رفعتی درخواست لغو مسابقه را می‌کند.

بعد از انتقال هوادار بی‌جان ملوان به آمبولانس، پزشک ملوان به همراه یک پزشک‌یار مشغول احیای بیمار می‌شوند اما این کار بی‌فایده است. قلب از کار افتاده. بیمار بلافاصله به اورژانس بیمارستان فولادشهر اعزام می‌شود؛ اما روح او زمین را ترک کرده و دیگر به کالبدش باز نخواهد گشت .

2080541 آنچه در تصویر به نظر می‌رسد، دکتر صیاد، پزشک ملوان با دست‌های خالی مشغول احیا مرتضی خائفی است.

این آخرین اطلاعات از مرگ دلخراش هوادار انزلی‌چی است؛ تیمی که سال‌هاست نه به خاطر جام‌های به دست آورده و به دست نیاورده، بلکه به خاطر شور همیشگی هوادارانش ورد زبان‌ها بوده؛ هوادارانی که سفر تلخ به فولادشهر را از یاد نخواهند برد.

* با توجه به نیاز به صحت‌سنجی اطلاعات بدست آمده، ورزش سه صحبت‌ها و نکات را با نهایت احتیاط منتشر کرده است اما لزوم یک تحقیق جامع از سوی فدراسیون فوتبال، ایفمارک و مراجع دست‌اندرکار وجود دارد تا اگر کوتاهی‌ای در کار بوده مورد نظر قرار بگیرد و اقلا از تکرار آن جلوگیری شود.

ورزش سه بار دیگر این ضایعه تلخ را به خانواده داغدار مرتضی خائفی، باشگاه ملوان و جامعه فوتبال ایران تسلیت می‌گوید.

نظر شما