شناسهٔ خبر: 15136289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان:

درختان انجیر معابر عمومی گلوگاه پلاک کوبی می‌شود

نمایندگی مازندران

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: به زودی قرار است همه درختان انجیر که در معابر عمومی و در مسیر توسکا چشمه و بهشت رضا این شهرستان قرار دارد با همکاری منابع طبیعی گلوگاه پلاک کوبی شود تا از دست اندازی و تعرض به درختان انجیر گلوگاه جلوگیری شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، رضا پورفلاح در نشست خبری با اصحاب رسانه در محل جهاد کشاورزی گلوگاه، اظهار کرد: برگزاری جشنواره انجیر از جمله کارهای بزرگی است که با همت یک دستگاه انجام پذیر نیست و به کار گروهی و همکاری همه دستگاه های شهرستانی و استانی و مهارت های فنی، مهندسی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی نیاز دارد که هر فردی به تناسب دانش و اطلاعات خود می تواند از این جشنواره بهره گیری کند.

وی افزود: جشنواره انجیر با هدف اشتغال پایدار و تقویت اقتصاد خانواده برگزار می شود تا خروجی آن موجب افزایش امید به زندگی در مردم شود و اگر به دنبال رونق اقتصادی، رفاه جامعه، افزایش مسئولیت پذیری و رضایت مندی مردم هستیم باید امید به زندگی افزایش پیدا کند.

پورفلاح خاطرنشان کرد: به زودی قرار است همه درختان انجیر که در معابر عمومی و در مسیر توسکا چشمه و بهشت رضا این شهرستان قرار دارد با همکاری منابع طبیعی گلوگاه پلاک کوبی شود تا از دست اندازی و تعرض به درختان انجیر گلوگاه جلوگیری شود و همچنین این درختان با استفاده از کارشناسان جهاد کشاورزی حرص می شوند تا طول عمر آن ها افزایش یابد.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه با بیان اینکه توسعه و احداث باغ های انجیر در گلوگاه یکی از اولویت های این شهرستان است، گفت: پس از سومین جشنواره انجیر در گلوگاه، این شهرستان به عنوان پایلوت انجیر و صنایع تبدیلی آن در استان مازندران انتخاب شد. امیدواریم در آینده نزدیک گلوگاه به عنوان مرکز دادوستد انجیر در کشور مطرح شود.

پورفلاح با ابراز امیدواری از مقبولیت اجتماعی و اقبال مردم نسبت به سومین جشنواره انجیر گلوگاه، خاطرنشان کرد: خبرگزاری ها، نشریات و صدا و سیما با اطلاع رسانی خوب و به موقع در بازتاب رسانه ای و بازخورد اجتماعی جشنواره انجیر گلوگاه نقش موثری را ایفا کردند.

وی افزود: مردم شهرستان گلوگاه شرایط مطلوبی را برای مدعوین، مسافران و بازدیدکنندگان از سومین جشنواره انجیر گلوگاه فراهم کردند که رضایت مندی بالایی را به همراه داشت و در این جشنواره همچنین تبادل فرهنگی ایجاد شد و به دنبال آن هستیم که دانش بومی و خرده فرهنگ شهرستان گلوگاه را به صورت منطقه ای، استانی و کشوری تبدیل کنیم و با کمک این جشنواره، دانش و علم پیرامون انجیر و فرآوری آن را با دعوت از سرمایه گذاران به شهرستان بیاوریم.

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خاطرنشان کرد: یکی از اهدف فرآوری انجیر و احداث صنایع تبدیلی آن در شهرستان گلوگاه به منظور برند سازی انجیر گلوگاه در سطح کشور است.

به گزارش ایسنا، دبیر اجرایی جشنواره انجیر گلوگاه در این نشست، با بیان اینکه سومین جشنواره انجیر گلوگاه از نظر کمی و کیفی تفاوت هایی با دو جشنواره قبل داشته است، اظهار کرد: سومین جشنواره انجیر گلوگاه در 32 غرفه برگزار شد و از نظر موقعیت مکانی نسبت به دو سال گذشته که در محل دخانیات تیرتاش در جنب اتوبان امام رضا برگزار شده بود در سال جاری در مجاورت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گلوگاه برگزار شد که رضایت اکثر مراجعین را به همراه داشته است.

روزبه خادملو گفت: قطعا نقدهایی بر جشنواره انجیر گلوگاه وارد است و هنوز با ایده آل ها فاصله داریم اما با نقدهای سازنده اصحاب رسانه و مردم می توانیم مشکلات را بررسی و کمبودها را برطرف کرده و در جهت هویت سازی برای شهرستان گلوگاه موفق باشیم.

وی عنوان کرد: مهم ترین دستاوردهای سومین جشنواره انجیر گلوگاه، توسعه باغات انجیر و اخذ مجوز نخستین کارگاه صنایع تبدیلی انجیر در شهرک صنعتی این شهرستان بوده است که نزدیک شدن به هدف هویت سازی برای گلوگاه، گامی در جهت رونق اقتصادی در این شهرستان است و در نتیجه رضایت مندی مردم را به دنبال دارد.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما