فرماندار قم:
عمده ترین مشکل دانش آموزان استثنایی قم نداشتن سرویس ایاب و ذهاب است
قم- ایرنا - فرماندار قم گفت: عمده ترین مشکل دانش آموزان استثنایی استان نداشتن سرویس ایاب و ذهاب است.
صاحبخبر - به گزارش ایرنا، رضا سیار عصر شنبه در چهارمین جلسه شورای هماهنگی آموزش و پرورش قم در تالار امام جواد (ع) استانداری اظهار داشت: این دانش آموزان نیز مانند سایر شهروندان باید سهمی را از خدمات حمل و نقل عمومی داشته باشند. وی با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی شهرداری قم برای این منظور ون هایی را که مجهز به آسانسورهای بالابر است، تهیه کرده ، افزود: طرح آماده است، ولی بدون یارانه امکانپذیر نیست. وی با تاکید بر ضرورت همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر، اضافه کرد: برای صاحبان این خودروها صرفه اقتصادی ندارد، و آنها حاضر به حمل و نقل افراد معلول با کرایه های پایین نیستند. سیار با بیان اینکه مرکز معلولان امجدی در بلوار غدیر فرصت مناسبی برای پذیرش بیش از 2 هزار معلول ذهنی فراهم کرده و طبق گفت و گویی که با خانواده این افراد شده تنها مشکل آنها سرویس رفت و آمد است، افزود: معلولان نباید نادیده گرفته شوند، خانواده های آنها واقعا در عذاب و فشار هستند و از آنجایی که بهزیستی بخشی از هزینه های آنها را تقبل می کند، تاکسی رانی باید به مساله ورود پیدا کند. فرماندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکل فعالیت فرهنگسراها، مهدها و مجموعه های بسیار گسترده قرآنی در استان خاطرنشان کرد: این مراکز با سوء استفاده از مجوزهایی که در اختیار دارند، تحت عنوان پیش دبستانی اقدام به فعالیت می کنند. فرماندار قم با بیان اینکه تعداد دانش آموزان پیش دبستانی در قم پایین تر از میانگین کشوری است، تصریح کرد: با توجه به گرایش جامعه به مسائل معنوی مردم فرزندان خود را به جای پیش دبستانی به مهدهای قرآنی می فرستند، اما این کار فارغ از مشکلاتی که از نظر آموزشی ایجاد می کند، دانش آموزان نیز بواسطه برخوردار نبودن فضاهای این مهدها از استانداردهای لازم به لحاظ جسمانی دچار مشکل می شوند. وی با تاکید بر ضرورت کنترل مهدهای قرآنی از سوی نهادهای مسئول از جمله اداره کل تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خاطر نشان کرد: بیشتر این مهدها در حالی که مجوز آنها تنها آموزش قرآن است، اقدام به آموزش های دیگر از جمله زبان های انگلیسی و فرانسه می کنند. فرماندار قم با اشاره به پلمپ و تعطیل کردن تعداد زیادی از این واحدها، گفت: در یک نمونه یک نفر با یک مجوز قرآنی پیش از 80 پیش دبستانی را تاسیس کرده که ما حدود 50 مورد آن را پلمپ کردیم. 7403/ 6133/∎