به گزارش خبرگزاری فارس از قم، چهارمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان قم در سال جدید، امشب در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد.
سید مهدی صادقی، استاندار قم در ابتدای این جلسه با اشاره به اهمیت آموزش و پرورش، اظهار کرد: اهمیت آموزش و پرورش بر هیچکس پوشیده نیست، تمامی دستگاهها موظف هستند برای فراهم کردن زمینههای لازم در راستای تربیت نسلی خوب و خلاق، آموزش و پرورش را یاری کنند.
وی ادامه داد: مسؤولان، آسفالت کردن مدارس را در دستور کار قرار دهند که تا پایان شهریور ماه سال جاری، پروژه آسفالت کردن مدارس قم تکمیل شود.
صادقی از فرماندار قم و مسؤولان آموزش و پرورش در خواست کرد تا هرچه سریعتر به وضعیت مراکز پیش دبستانی غیر استاندارد در قم رسیدگی شود.
سیداحمد آقامیری، رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان قم نیز در ادامه این جلسه عنوان کرد: بر اساس تغیر رویکرد سنجش در طرح سلامت، تاکنون حدود 21 هزار دانشآموز مورد سنجش و غربالگری قرار گرفتهاند.
وی با اشاره به لزوم تشخیص و مداخله سریع در راستای درمان مشکلات مختلف برخی از دانشآموزان، گفت: غربالگری برای تشخیص بیماریها و نواقص دانشآموزان، قبل از شروع به تحصیل در پایه اول ابتدایی انجام میشد که این زمان برای انجام اقدامات درمانی کمی دیر بود، در حال حاضر غربالگری در دوران پیش از دبستان انجام خواهد شد تا در صورت وجود نقص یا بیماری در دانشآموزان، بتوان درمان مؤثر و به هنگام را عملی ساخت.
آقامیری با بیان اینکه به دلیل کم بودن مراکز تحصیل برای دانشآموزان استثنایی در استان قم، دانش آموزان سراسر استان قم مجبورند فاصله زیادی را طی کنند تا در مراکز تحصیل خود حضور یابند، گفت: سال گذشته بیش از 800 میلیون تومان صرف هزینه سرویس دانشآموزان مدارس استثنایی شد که حدود 200 میلیون تومان آن را اداره کل آموزش و پرورش استان و بقیه هزینه باقیمانده را خانواده دانشآموزان پرداخت کردند.
وی افزود: 89 درصد خانوادههای دانشآموزان استثنایی زیر پوشش بهزیستی و 46 درصد آنان بیبضاعت هستند و تهیه هزینههای سرویس رفت و آمد دانشآموزان استثنایی، برای آنان هزینه سنگینی است.
مهرزاد حمیدی، معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: در صورت دریافت بودجه مصوب شده برای بخش تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش، مبلغ 2 میلیارد تومان آن را به اداره کل آموزش و پرورش استان قم واگذار خواهیم کرد.
علیرضا یاری، معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان قم نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: «پروژه مهر» نماد مدیریت صحیح، برنامهریزی دقیق و پویایی بوده و هدف از طراحی و اجرای آن این است که فضای آموزشی و پروشی مدارس چنان جذاب و بانشاط شود که دانشآموزان برای حضور در مدارس و کلاسهایشان مشتاق شده و لحظه شماری کنند.
وی افزود: «پروژه مهر» پنج کارگروه دارد که شامل ساماندهی و ثبتنام، تائید صلاحیت و گزینش، تعمیر و تجهیز، تبلیغ و توجیه و ارزیابی و نظارت میشود.
در پایان این جلسه، مدیرکل آموزش و پرورش استان قم، از مدیران و مسؤولان نهادهایی که بیشترین همکاری را با آموزش و پرورش استان داشتهاند، تقدیر کرد.
انتهای پیام/2258/آ ۴۰/
∎