شناسهٔ خبر: 15065211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

استاندار اردبیل خبر داد

ارائه خدمات به 25 هزار زائر اربعین حسینی/ تدارکات و خدمات ارائه شده باید مطلوب باشد

استاندار اردبیل گفت: امسال باید دستگاه‌های دخیل در ستاد اربعین حسینی برای ارائه خدمات به 25 هزار زائر اعزامی از استان اردبیل به کربلای معلی در ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد اربعین حسینی در استانداری اردبیل اظهار کرد: همه دستگاه‌ها باید ظرفیت ارائه خدمات خود را تا 2.5 برابر به نسبت سال گذشته افزایش دهند و در این 2.5 ماه باقی‌مانده به مراسم اربعین حسینی کم و کسری‌های سال‌های گذشته را برطرف کنند.

وی افزود: برخلاف سال گذشته ما امسال از فرصت و شرایط مناسب‌تری برای برنامه‌ریزی برخوردار هستیم و با همکاری و مشارکت همه مردم و خیرین و کمک‌های دولتی سعی خواهد شد تا به شکل آبرومند در خدمات زائران حرم امام حسین(ع) باشیم.

استاندار اردبیل گفت: امسال باید دستگاه‌های دخیل در ستاد اربعین حسینی برای ارائه خدمات به 25 هزار زائر اعزامی از استان اردبیل به کربلا معلی در ایام اربعین حسینی برنامه‌ریزی کنند.

خدابخش به شکل‌گیری 13 کمیته خدمات‌رسانی در قالب ستاد اربعین حسینی و کمیته‌های تحت نظر کمیته‌های اصلی اشاره کرد و افزود: در کنار تأمین امنیت و آرامش زائران باید به شکل شایسته نسبت به تغذیه، اسکان و تأمین بهداشت زائران نیز اقدامی جدی و عملیاتی انجام شود.

وی با بیان اینکه امسال برنامه‌ریزی‌های خوبی برای دایر کردن چادر و ایستگاه‌های موقت هلال احمر برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: تهیه و توزیع بیش از 6 هزار بروشور بهداشتی و آموزشی نیز برای زائران اربعین حسینی انجام می‌شود.

رئیس ستاد اربعین حسینی استان اردبیل تصریح کرد:  امسال نیز استان اردبیل موکب خود را در دیوانیه عراق برپا می‌کند تا به زائران مسیر نجف تا کربلا پیاده‌روی می‌کنند خدمات کیفی و مطلوب ارائه شود، یادآور شد: در این زمینه با پشتیبانی همه‌جانبه دستگاه‌ها و نهادهای مختلف و کمک‌های خیرین و عموم مردم سعی خواهد شد تا به ده‌ها هزار زائر که در این مسیر تردد می‌کنند خدمات ارائه شود.

خدابخش با یادآوری اینکه در حوزه حمل و نقل و پشتیبانی  و تدارکات اقدامات خوبی انجام شده تا در انتقال زائران به مرز مهران و شلمچه مشکل خاصی وجود نداشته باشد، افزود: از استان اردبیل بیش از 400 دستگاه اتوبوس و ده‌ها کامیون باربری برای انتقال کمک‌ها و هدایای مردمی به زائران حسینی تدارک دیده شده است که با همراهی کمیته حمل و نقل این انتقال و کمک‌ها به شکل مطلوب انجام می‌شود.

خدابخش در مورد ضرورت ثبت‌نام زائران در سامانه سماح و پوشش بیمه‌ای زائران عنوان کرد: تنها راه اعزام به عراق و برای حضور در مراسم اربعین حسینی دریافت ویزا است که سعی می‌کنیم با هماهنگی وزارت امور خارجه در استان اردبیل نیز امکان صدور ویزا برای زائران حرم امام حسین(ع) فراهم آید.

وی اظهار کرد: تمام کمیته‌ها فعالیت‌های خود را آغاز کردند و آمادگی برای اعزام زائران به شکل کامل و با تأمین شرایط مناسب فراهم آمده و انتظار می‌رود با یک هدف‌گذاری مطلوب و مناسب بتوانیم در خدمت زائران اربعین حسینی باشیم که قصد سفر از استان اردبیل به کربلای معلی را دارند.

انتهای پیام/62001/ت40

نظر شما