شناسهٔ خبر: 15050603 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه شاهرود:یادواره شهدای منا در شاهرود برگزار می شود

شاهرود- ایرنا- امام جمعه شاهرود گفت: از آن جایی که بیشترین شهدای سال پیش استان در مراسم حج متعلق به شاهرود است، یادواره شهدای استان در شاهرود برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه های نماز جمعه این هفته شاهرود، با بیان اینکه این یادواره ها باید هرسال پررنگ تر برگزار شود، افزود: آل سعود با سنگ اندازی مانع حضور ایرانیان در مناسک حج امسال شده و قصد دارد ایران را مقصر این امر معرفی کند.
وی با اشاره به بی تدبیری آل سعود در برگزاری مناسک حج، افزود: در سال 66 هم تعداد زیادی از مسلمانان در مکه مکرمه به دلیل بی تدبیری و سیاست های نادرست آل سعود جان خود را از دست دادند.
امینی با اشاره به نزدیک شدن ایام محرم و اربعین حسینی یادآور شد: هرچند اصل میزبانی زائران برعهده عراقی هاست اما ایرانیان نیز در پذیرایی از خیل عاشقان اهل بیت (ع) نقش دارند.
خطیب جمعه شاهرود با بیان اینکه ملت ایران همواره در عمران عتبات عالیات و هم در پذیرایی از زائران اربعین نقش داشتند، افزود: ایرادی ندارد که به اربعین و عتبات کمک شود و باید هر سال نقش خود را در این حادثه بزرگ شیعی پررنگ تر کنیم.
امینی بر میزبانی شایسته از زائران علی بن موسی الرضا(ع) نیز تأکید کرد و گفت: کسبه و مغازه دار ها و مردم کمک کنند تا همانند اربعین، در شاهرود هم موکبی دائمی برای پذیرایی از زائران فراهم شود.
وی همچنین به یکم ذی الحجه سالروز ازدواج امیرالمومنین (ع) و حضرت زهرا(س) اشاره و تصریح کرد: ازدواج سنت است و اگر ما این دو بزرگوار را الگوی خود قرار می دهیم در همه موارد نیز از جمله ازدواج باید دید آن ها در زمان خود چگونه بودند و ما هم به نسبت زمان به آن عمل کنیم.
امام جمعه شاهرود اضافه کرد: امروزه مسائل غیر ضروری همانند جهیزیه و مهریه سنگین بر ازدواج حاکم شده و جوانان جرات ازدواج ندارند و یا گرفتار این مسائل شده اند.
امینی یادآور شد: باید به سنت برگردیم چرا که سنت وقتی با بدعت می آمیزد آسیب های بسیاری دارد.
وی همچنین به دیدار مقام معظم رهبری با مسئولان دفاعی کشور اشاره و تصریح کرد: ایشان بر این نکته تآکید کردند که دشمنی آمریکا با ایران تمام نشدنی و فراتر از سایر دشمنی هایش با دیگر کشورهاست بنابراین این موضوع نشان از جایگاه ویژه ایران دارد.
امینی با بیان اینکه راه مبارزه اقتدار همه جانبه است، افزود: بعد از مذاکرات هسته ای دشمنان توان دفاعی ما را هدف قرار دادند و از اول هم موضوع انرژی هسته ای بهانه ای بود تا ما را ضعیف کنند.
وی با بیان این جمله از بیانات فرمانده کل قوا که فرمودند به جز محدودیت در سلاح های کشتار جمعی هیچ محدودیتی در عرصه نظامی نداریم، خاطر نشان کرد: از 30 سال پیش تاکنون افرادی در کشور تصور می کنند با مذاکره مشکلات حل می شود اما تجربه نشان داده تا از اعتقادات خود دست برنداریم دشمن راضی نشده و دست از ما نمی کشد.
7359/6167

نظر شما