شناسهٔ خبر: 15054586 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نخستین روز از ماه ذی‌الحجه سالروز پیوند آسمانی

گروه اندیشه: نخستین روز از ماه ذی‌الحجه بهانه‌ای تا دوباره مرور کنیم گفتار علی(ع) و فاطمه(س) که الگوی ازدواج برتر جامعه اسلامی‌اند، الگویی که به یقین درست و قابل اعتماداند.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کرمانشاه، نخستین روز از آخرین ماه سال قمری، سالروز پیوندی آسمانی است که دیگر هیچ‌گاه مانند آن در تاریخ تکرار نشد.
برکت این ازدواج عمری به گستردگی آفتاب دارد همچنان که یاد و نام آن در تاریخ برای همیشه ماندگار است.
اول ذی‌الحجه روزی که دل به زندگی فاطمی داده شده تا شادی با خاطره همیشه روشن آن روز مبارک پیوندی مستحکم داده شود.
این روز بهانه‌ای است تا دوباره مرور کنیم گفتار علی(ع) و فاطمه(س) که الگوی ازدواج برتر جامعه اسلامی‌اند، الگویی که به یقین درست و قابل اعتماداند.
خلقت علی(ع) و فاطمه(س) از ابتدا برای یکدیگر
رسول خدا(ص) دوماه بعد از ورود به مدینه حضرت زهرا(س) را به تزویج حضرت علی(ع) درآوردند واین درحالی بود که گروهی ازمهاجران ایشان را از رسول خدا خواستگاری کرده بودند و هنگامی که رسول خدا(ص)، حضرت زهرا(س) را به علی(ع) تزویج کرد، گله کردند و حضرت فرمودند: «من فاطمه(س) را به علی(ع) تزویج نکردم بلکه خدا او را به علی(ع) تزویج کرد».
درس‌های ازدواج حضرت زهرا(س) و علی(ع)
نگاه به نحوی آشنایی، خواستگاری و ازدواج مربوط به پیوند انسان‌های بزرگ و معصوم بسیار مهم‌تر از خود آن اتفاق است.
یکی از این پیوندها ازدواج حضرت زهرا(س) و حضرت علی(ع) به عنوان برترین بانوان و مردان عالم است و یادآوری این مناسبت در هر سال در واقع یادآوری الگوها و معیارهایی در زندگی برای نسل جوان است.
جریان این پیوند آسمانی نکات بسیار مهمی را در زندگی یادآور می‌شود که هریک الگویی است که از جمله آن می‌توان به کفو و همتا بودن، خواستگاری بدون واسطه، قناعت، دوری از اشرافی‌گری و تجملات، سخت‌گیری نکردن به یکدیگر، و ملاک و معیار قرار دادن معیارهای معنوی و دینی و اخلاقی و بناکردن زندگی بر پایه محبت و عشق واقعی از روی شناخت را یادآوری می‌کند و پیوندی با این ویژگی‌ها پیوندی آسمانی لقب می‌گیرد.

نظر شما