شناسهٔ خبر: 15050344 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شیرازه | لینک خبر

امام جمعه بوانات :

متاسفانه الگوی بسیاری از ازدواج ها غربی و غیر دینی است

صاحب‌خبر -

به گزارش شیرازه  حجت الاسلام علی مدد زارع امام جمعه شهرستان بوانات در خطبه های نماز جمعه ضمن اشاره به سالروز ازدواج  آسمانی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س)، چشم و هم چشمی های امروزی را عامل با تاخیر افتادن ازدواج جوانان برشمرد و اظهار داشت: تمام دوران زندگی و ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) الگویی است برای کسانی‏ که می‏ خواهند در دنیا و آخرت سعادتمند شوند، امروزه بعضی از ازدواجها که تعدادشان  هم کم نیست بعد از مدت کوتاهی به طلاق می انجامد، چرا؟ چون الگوی این زندگی ها از همان آغاز الگوی غربی و غیر دینی است.

وی افزود: متأسفانه ما شادی را با مجالس گناه و معصیت اشتباه می گیریم، مقدس ترین امور زندگی که آغاز زندگی مشترک است بجای ذکر خدا و صلوات و اطاعت از فرمان الهی، مطربهای از خدا بی خبر، آوازخوانی می کنند و محل شرب نجسترین نوشیدنی می شود، اگر بخواهیم زندگی فرزندانمان پایدار شود باید الگوها را تغییر دهیم.

امام جمعه بوانات در جای دیگری از سخنان خود سالروز شهادت امام جواد(ع) را تسلیت گفت و تصریح کرد: امام جواد(ع) فرمودند؛«سوگند به آن خدائى، که محمّد مصطفى(ص) را به حقّانیّت مبعوث نمود، کسى که هر لحظه خود را آماده مرگ بداند و نسبت به اعمال و رفتار خود بى تفاوت و بى توجّه نباشد، مرگ برایش بهترین درمان و نجات خواهد بود. و نیز مرگ تأمین کننده سعادت و خوش بختى او در جهان جاوید است  و او در آن سراى جاوید از انواع نعمت هاى وافر الهى، بهره مند و برخوردار می شود».

خطیب جمعه بوانات همچنین به جنایات ددمنشانه آل سعود در به خاک و خون کشیدن زائران بیت الله الحرام در سال 1366اشاره کرد و گفت: در این فاجعه حتی به زنان و جانبازان هم رحم نکردند، به ‏طوری‏ که نیمی از کشته‏ شدگان زنان بودند،  بی لیاقتی حکام سعودی برای اداره حرمین شریفین برای همه مسلّم شده، و هر ساله با جنایاتی که انجام می دهند این بی لیاقتی واضحتر و آشکارتر می شود.

وی ادامه داد: اما این فقط آل سعود خبیث نیست، پشتوانه این جنایات هولناک آمریکای جنایتکار است، چون حجاج ایرانی با برگزاری مراسم برائت از مشرکین جنایتکار بودن آمریکا را در بین مسلمانان جهان فریاد میزدند لذا این کشتار به دستور ارباب آل سعود، آمریکا انجام شد، که کینه توزی او برای ملت ما یک امر قطعی است.

منبع : حرف رسا

نظر شما