شناسهٔ خبر: 15050544 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه پلدختر:

حضرت فاطمه (س) الگوی کاملی برای عفت و پاکدامنی و همسرداری است

خرم آباد- ایرنا - امام جمعه پلدختر گفت: حضرت فاطمه زهر ا(س) الگوی کاملی برای عفت و پاکدامنی و همسرداری است که جامعه امروز نیازمند آن است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام محمد سوری در خطبه های نماز جمعه پلدختر به سالروز ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه (س) اشاره کرد و افزود: اساس اسلام ، ازدواج آسان است ولی جهیزیه امروز یکی از مشکلات سر راه خانواده ها برای ازدواج دختران است.
وی با بیان این که ازدواج سنت پیامبر (ص) است که امروز دستخوش برخی از افکار انحرافی شده است ، تصریح کرد: امروز جهیزیه جنبه مد گرایی و چشم و همچشمی به خود گرفته که باید اصلاح شود .
حجت الاسلام سوری افزود: ازدواج جوانان به جای این که مایه آرامش در خانواده باشد با سخت گرفتن و چشم و همچشمی به یک معضل تبدیل شده است.
وی با بیان این که جشن عروسی جوانان به دور از گناه و لهو و لعب برگزار شود گفت: آغاز زندگی مشترک که با گناه شروع شود باید از آینده آن ترسید به ویژه این که مراسم جشن و شادی نباید در ایام شهادت امامان معصوم (ع) برگزار شود.
امام جمعه پلدختر اظهار داشت: ازدواج هایی که با الگو گرفتن از غرب و ماهواره باشد زمینه طلاق را در خانواده ها فراهم می سازد که در این رابطه باید از ائمه معصومین (ع) مانند مهریه حضرت زهرا (س) الگو گرفت.
خطیب نماز جمعه پلدختر به 18 شهریور سال 1366 به عنوان سالروز کشتار حجاج ایرانی در مکه اشاره کرد و گفت: فاجعه حانسوز منا در مراسم برائت از مشترکین یکی از خیانت های آل سعود که نشانگر عدم صلاحیت آنها در میزبانی و پذیرایی زایران بیت الحرام است.
7272/6060

نظر شما